לאחר החלטתו השנויה במחלוקת של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון לאחר האסון בביירות, עסקו הבוקר (חמישי) ניסים משעל וגיא פלג בסוגיה ב-103FM. בדיון השתתפו עופר חדד, עיתונאי בחברת החדשות של קשת 12, ומנגד איתן שוורץ, דובר עיריית תל אביב – יפו. שוורץ עונה לביקורתו של חדד ושל רבים אחרים על ההחלטה להאיר את בניין העירייה בצבעי דגלה של מדינת האויב. חדד ביקר את המהלך ואמר: "לבנון זה חיזבאללה" ושוורץ ענה לו: "ראש העיר לקח בחשבון את הביקורת הצפויה".

גיא: העלינו אתכם כדי לדבר על הארת בניין עיריית תל אביב בדגל לבנון. אתה כתבת בציוץ שלך עופר חדד – "להאיר מבנה רשמי בצבעי הדגל של אותה מדינת אויב ששיגרה טילים אל לב לבה של המדינה כדי להרוג אזרחים חפים מפשע זו כבר איוולת מוסרית וערכית ברמות הגבוהות".
עופר: "החלק היותר חשוב בעיני בציוץ הוא דווקא הרישא שלו, שם אני מתייחס, נשמע שאני מצטט את עצמי - אני לא. אני חייב לומר, אני חושב שהחלוקה היא לא בין שחור ולבן, היא לא דיכוטומית. אני חושב שאנחנו צריכים להיות שם ולהגיש עזרה, מה שאנחנו רואים בתמונות שמגיעות מלבנון אני רוצה להאמין שאף אדם שרואה אב שמוציא את בתו מההריסות מדממת פגועה לא יכול להישאר אדיש, ולא יכול לאטום את ליבו".

גיא: אז למה המחווה הזאת מפריעה לך?
עופר: "כי אני חושב שיש פער, והוא פער מאוד גדול, בין העם הלבנוני - האדם הלבנוני, ולבנון – המדינה. לבנון הפכה לאכסנייה שלובה יד ביד".

ניסים: עופר היא נחטפה.
עופר: "אפשר לקרוא לזה בהרבה שמות, נראה לי שתסכימו איתי שגם ההתייחסות של מערכת הביטחון הישראלית - לבנון זה חיזבאללה וחיזבאללה זה לבנון. לצערנו אגב, אנחנו מדברים על אחת המדינות באמת היפות, ומה שנהיה בביירות בגלל החבורה הטרוריסטית והמטורללת הזאת זה כאב לב".

ניסים: הכי נכון היה כמו שעושה רה"מ, לעשות הפרדה בין העם וחיזבאללה. רה"מ הציע לשלוח להם תרופות וסיוע אנושי.
עופר: "חד משמעית. לכן, אני מדבר כעופר חדד, אני חושב שבעניין כזה, מדינה מתוקנת ובריאה עם רגש בריא ויחס מורכב, אומרת – 'אני לא עומדת מול אויבים, אני עומדת מול אנשים בעניין הזה'. כשמדובר באנשים אנחנו חייבים ערכית ומוסרית לעשות הכול כדי להגיש עזרה למי שזקוק לה. מכיסי אני מוכן לעזור בעניין הזה, אלה לא אמירות באוויר. אבל כשאנחנו מדברים על מדינה שהפכה לאיום השני המשמעותי ביותר על ישראל עם 150 אלף רקטות שהיא מארחת בשלל אתרים אסטרטגיים שואפות בחלק מתפיסה רחבה שמקורה באירן, ביום קריאה להשמיד את מדינת ישראל. להאיר את הדגל שלה על מבנה רשמי של מדינת ישראל?"

גיא: אולי הזדמנות להעביר מסר לעם הלבנוני, להגיד להם - אתם לא האויבים אנחנו משתתפים בכאב שלכם?
עופר: "לכן הייתי מטפל בהם כאן אצלי, ומעביר להם תרופות כאן אצלי ועושה כל מה שאני יכול כדי לעזור לאדם הלבנוני. שידע שיש כאן לב חם ורגיש ולא אטום לשנייה לכאב שלו, חד משמעית. אבל יש עניין לסימבול, וכשאנחנו מדברים על מדינה שכול כולה נחטפה או לא, בסוף מהווה איום אדיר על מדינת ישראל, צריך לבוא ולהגיד יש הבדל בין הפרט והמדינה".

איתן: "אני מסכים עם רוב דבריו של עופר ואני חושב שהוא ניסח טוב את הדילמה שאנחנו מצויים בה. מדינת ישראל בכלים שלה יודעת להציע סיוע, היא מציעה זה נהדר. בתי החולים יודעים להציע עזרה רפואית, וכך כולם עשו - וזה נהדר. עירייה יודעת להביע סולידריות ויש פרקטיקה ידועה אצלנו ובעולם שכשקורה רגע שמרעיד לבבות בכל העולם, בנייני עירייה בכול העולם מאירים במסר של סולידריות".

גיא: ראש העיר לקח בחשבון את הביקורת שתבוא?
איתן: "הוא בהחלט לקח את זה בחשבון. לכן, לא רק שהוא המתין עד אחרי שרה"מ, גם נשיא המדינה, וגם שר הביטחון ושר החוץ, וכל בתי החולים הביעו סולידריות. אנשים במשרד החוץ היו מאוד שמחים על המחווה הזאת, ואם תיכנס לפייסבוק והטוויטר של שגרירויות ישראל בעולם אתה תראה את ההדהוד של המסר, וכמה התמונה של בניין עיריית ת"א יפו מואר באות סולידריות עם העם הלבנוני - עד כמה התמונה מהדהדת בתקשורת הערבית העולמית. ללמדך שהמסר הזה שעל אף כל מה שקרה בין המדינות בעשורים האחרונים, יש רגעים שמתעלים מעל הסכסוך ואני חושב שכך זה התקבל".

נסים: הקשבתי לעופר חדד, לבנון היא מדינה שמסומנת בגלל חיזבאללה, שהיא בעימות עם ישראל. אנחנו אומרים 'יריתם עלינו, הרגתם' ואנחנו מזדהים. אני רק מעלה את הטיעון הזה כי אני מסכים עם מה שעשיתם, אבל קיים גם הטיעון השני.
"אם פנית ללוגיקה ולא לרגש אז אלך גם ללוגיקה. בעצם הסכסוך שלנו היה עם חיזבאללה בעשורים האחרונים לא על ממשלת לבנון, זה היה עם אש"ף, יש ממשלה שנחטפה על כל מיני מיליציות ואם אני זוכר נכון במדינת ישראל נדמה לי שעד היום יש את דגל ישראל ודגל לבנון במקום שיש את הגבול בין המדינות. לצערנו הגבול סגור וכולנו מייחלים שהוא יהיה פתוח והמדינה תשתחרר מאחיזתן של המליציות. כמובן שהדבר לא מייצג את הלבנוני הממוצע, שכשמאבדים עשרות מבני עמו נדמה לי שלהגיד אנחנו איתכם על ידי הארת בניין, אני חושב, שזה מתקבל בצורה מאוד אוהדת".