הרשויות בלבנון הודיעו הבוקר (שבת) כי 60 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים לאחר הפיצוץ שאירע בנמל ביירות ביום שלישי. מספר ההרוגים המעודכן עומד על לפחות 154 בני אדם, כאשר אלפים רבים נפצעו בדרגות פציעה שונות. לפי שעה פעולות החילוץ בעיר ההרוסה נמשכות, ומניין ההרוגים צפוי לעלות.

במהלך הלילה הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "שלושה מטוסים מלאים באספקה רפואית, מזון ומים, צוותים רפואיים וציוד נוסף לשעת חירום עושים את דרכם ללבנון". עוד ציין כי סיכם על הסיוע המדובר בשיחת טלפון שקיים עם הנשיא הלבנוני מישל עאון. 

בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי טראמפ צפוי לקחת חלק בשיחת ועידה שתתקיים מחר בפריז, ביוזמת נשיא צרפת עמנואל מקרון ובהשתתפות מנהיגים אחרים, ותעסוק באסון הלבנוני ובאמצעים לסייע למדינה, שחוותה אסון כבד עם התרחשות הפיצוץ הקטלני בנמל המרכזי בבירה ביירות ביום שלישי.

הפיצוץ בנמל ביירות, קרדיט: רשתות ערביות

כאמור, לבנון עצמה עדיין רחוקה מלהתאושש מהאירוע הקשה, שחקירתו מתקיימת כעת, וספקולציות רבות נזרקות לאוויר. בין היתר, דווח בתקשורת הערבית כי הפיצוץ התרחש במסתור נשק של חיזבאללה. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, נשא אמש נאום, בו התייחס לאסון הקשה בבירה הלבנונית

הוא אמר כי "המחסן שהתפוצץ לא הכיל נשק של חיזבאללה", וציין כי "אפילו כשגורמים רשמיים אמרו שזה היה אמוניום חנקתי שמשמש לחקלאות ועוד כל מיני דברים, התעקשו שזה שייך לחיזבאללה". הוא אמר: "את האנשים לא מעניין אם זו תאונה, הפצצה או טיל - הם חיפשו להאשים את חיזבאללה. זה לא פייר, זה חופש הביטוי? בין ההרוגים הקדושים בביירות יש גם אנשי חיזבאללה. זו אי הוגנות יוצאת דופן. עוד לא החלה חקירה - אבל התקשורת בלבנון והתקשורת הערבית קבעו שזה החומר של חיזבאללה. הם אימצו את שיטת השקר עד שיאמינו להם".

נסראללה הדגיש כי "אין לנו קשר למחסן, לא טילים, לא אמוניום חנקתי ולא כדור. לא עכשיו ולא בעבר- החקירה תוכיח זאת. אנו לא יודעים כל מה שקורה בנמל ביירות, למרות הטענות שיש לנו שליטה מוחלטת במקום. אנו יודעים יותר על נמל חיפה מאשר על נמל ביירות בגלל שאנו ההתנגדות וזה תפקידנו".

חסן נסראללה בנאומו (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה בנאומו (צילום: רויטרס)

מספר שעות לפני כן, אמר הנשיא הלבנוני כי במדינתו "לא שוללים את האפשרות שהפיצוץ בנמל ביירות היה תוצאה של התערבות זרה". הוא הוסיף כי נבדקות גם החשדות של הזנחה או תאונה. זאת, לאחר שנאמר תחילה שהפיצוץ נגרם מאחסון לא זהיר של 2,750 טון אומניום חנקתי. כאמור, נשיא ארצות הברית טראמפ אמר במהלך הלילה כי אף אחד לא יכול להגיד אם זה נגרם מתקיפה או תאונה.

במקביל, דווח במדינה על מעצרם של 16 אנשים לחקירה סביב הפיצוץ שהחריב את נמל ביירות, לאחר שהסתיים השלב הראשון של החקירות בנושא. לפי דיווחים, בין הנחקרים ישנם נושאי תפקידים בכירים בנמל, אנשי מכס ואנשי תחזוקה, בהם מנהל נמל ביירות, חסאם קורייתם.