נסיבות האירוע נבדקות: הרשויות בוושינגטון דיווחו על לפחות שלושה יורים שפתחו באש נגד קבוצה המונית של שמנתה כ-100 איש, שהתקהלה באופן לא מאורגן בוושינגטון שבארה"ב, מוקדם יותר היום (ראשון). במהלך האירוע נהרג בן נוער ששהה במקום, ו-20 בני אדם נוספים נפצעו, בתוכם גם שוטרת, שלא הייתה בתפקיד באותה העת, שנפצעה באורח אנוש. נסיבות האירוע בבדיקה, ומספר ממצאים נאספו מהזירה, בתוכם סוגים שונים של כלי נשק.

התקשורת המקומית דיווחה כי האירוע, שמשערים כי הוא התקהלות פוליטית, התרחש במחוז צפוני במדינה, וכי הקבוצה התקהלה בניגוד להנחיות הקורונה. כמו כן, ביקורת רבה הושמעה נגד המפגינים שהתגודדו במקום, וראש כוחות המשטרה המקומיים, פיטר ניוזשם, תקף את המתקהלים שנפגעו בחריפות ואמר: "לא היה צורך להתקהלות גדולה כל כך, במיוחד בעת המגיפה. אנחנו לא יכולים לספוג התכנסויות כאלו, זה מסכן חיים". 

הצעיר שנהרג היה היה כריסטופר בראון, בן 17, שמותו נקבע בבית החולים המקומי. אמו, ארטיקה בראון, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "אני לא מצליחה להאמין שהבן שלי איבד את חייו". למעט השוטרת שנפצעה כאמור קשה, מרבית הפצועים האחרים באירוע היו מבוגרים, ונפצעו באורח קל.