מועצת הביטחון של האו"ם הפילה הלילה (שבת) את הצעתה של ארצות הברית להארכת אמברגו הנשק על איראן, לאחר שרוסיה וסין התנגדו למהלך, בעוד בריטניה, גרמניה, צרפת ושמונה מדינות נוספות נמנעו. המדינה הנוספת היחידה שהצביעה בעד הייתה הרפובליקה הדומיניקנית.

"מועצת הביטחון כשלה ולא עמדה במטרתה לפעול למען שלום וביטחון בינלאומי", אמר מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, לאחר ההצבעה. לעומתו, שגריר סין באו"ם, ז'אנג ג'ון, אמר: "שוב ראינו שלחד צדדיות אין תמיכה ובריונות סופה להיכשל".

גם השגריר הטרי של ישראל בארגון, גלעד ארדן, תקף את ההחלטה וצייץ: "החלטתה של מועצת הביטחון היא בושה. במקום להרשות למשטר הטרוריסטי בטהרן להחזיק בנשק קטלני, היא הייתה צריכה להמשיך בסנקציות".

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, צייץ בתחילת השבוע כי ארצות הברית תציג השבוע תוכנית להארכת אמברגו הנשק על איראן. "מדינות במזרח התיכון, מהמפרץ ועד ישראל, תומכות בכך. זה חשוב מאוד לכל אחת מהן. ערבים וישראלים מדברים בקול אחד בנושא הזה, ומועצת הביטחון באו"ם חייבת להקשיב לו", אמר פומפאו.

דבריו של פומפאו נשמעו לאחר שד"ר נאיף אלחאג'רף, מזכיר מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, שלח מכתב למועצת הביטחון והביע תמיכה במהלך. "איראן ממשיכה להתחמש בנשק קונבנציונלי ולחמש טרוריסטים וארגונים בדלניים בכל האזור", כתב. המועצה בראשה הוא עומד כוללת את סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר.