נשיא לבנון מישל עאון, הביע מוכנות לשקול כינון שלום עם ישראל. הוא אמר את הדברים אתמול בראיון בערוץ החדשות הצרפתי BFM TV, ימים ספורים לאחר שנחתם הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. "זה תלוי", אמר עאון בתשובה לשאלה בנושא, "יש לנו בעיות עם ישראל, ואנחנו צריכים קודם כל לפתור אותן". הוא לא פירט מהן הבעיות האלה. עוד אמר בתגובה להסכם כי איחוד האמירויות היא מדינה עצמאית.

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות

מדובר בהצהרה מפתיעה מצדו של הנשיא הלבנוני, משום שהוא נחשב לבעל ברית של חיזבאללה. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, אמר ביום שישי שההסכם הוא "בגידה באומה הערבית, באסלאם ובפלסטינים". אין זו הפעם הראשונה שעאון מתבטא בנושא שלום עם ישראל. על פי המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון (ממר"י), בראיון ב-2005 אמר הנשיא ש"לבנון לא תוכל להמשיך בהתנגדות נגד ישראל לבדה. היא לא תוכל ללכת נגד הטרנד הערבי".

ב-2006 חתם עאון על הסכם בין מפלגתו לבין ארגון הטרור השיעי, ומאז גיבה את פעולותיו באופן עקבי. בדברים שאמר לאחר בחירתו לנשיא ב-2006, הוא פנה לאנשי חיזבאללה וקרא להם "לשחרר את מה שנשאר מאדמותינו הכבושות בידי ישראל.

דבריו של עאון באים על רקע אסון הפיצוץ בנמל ביירות, שהביא להתפטרות ממשלת לבנון ולכעס במדינה כלפי חיזבאללה. נסראללה אמר ביום שישי כי ייתכן שישראל עומדת מאחורי הפיצוץ, וכי אם כך הדבר, היא תשלם את המחיר. בראיון התייחס עאון לפיצוץ, ואמר כי כל כל האפשרויות לגרימתו נבדקות ונשארות פתוחות.