גורמים רשמיים בכווית אמרו הבוקר (ראשון) לעיתון "אל-קבס" כי מדינתם תהיה האחרונה למסד יחסים עם ישראל. על פי הפרסום בעיתון, המצטט "גורמים ממשלתיים", עמדתם בנושא אינה צפויה להשתנות, גם לנוכח ההסכם שהושג בשבוע שעבר בין ישראל לבין איחוד האמירויות. עוד ציינו כי גישתם בנושא מדיניות החוץ של המדינה, היא תמיכה בפלסטינים, דבר שהם מגדירים כ"סוגייה חשובה בעולם הערבי", וכי כל פתרון שיוצע לה חייב להיות מקובל ע"י הפלסטינים.

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות

אמש דווח בחדשות 12 כי בחריין שואפת להיות המדינה הערבית הבאה שתנרמל את היחסים עם ישראל, וראש המוסד יוסי כהן אף שוחח עם ראש ממשלת בחריין בנושא. כאמור, לא חסרים סימנים לכך שהבחריינים מעוניינים להיות המדינה הבאה שתכונן קשרים עם ישראל. העניין כבר דובר במשך תקופה מסוימת, וכעת הם לוחצים בכל הכוח. בשבת אף דווח כי ראש הממשלה הבחרייני יצא לביקור פרטי - יתכן שזה קשור לכך. בנוסף לשיחה עם ראש המוסד, נערכה הערב שיחה בין המלך לבין יורש העצר של האמירויות בה הוא בירך אותו על ההסכם ואמר כי הם "נרתמים למאמץ האזורי להשכין שלום".

כזכור, ביום חמישי בערב הוכרז כי ישראל ואיחוד האמירויות סיכמו, בתיווך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על נירמול היחסים, זאת בתמורה להקפאת הסיפוח. ההסכם בין המדינות נסגר בשיחת טלפון משולשת - בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של הנסיכות במפרץ הפרסי, מוחמד בן זאיד.

בניין עיריית תל אביב מואר בצבעי דגלי ישראל ואיחוד האמירויות

בין המעורבים בתהליך גם חתנו ויועצו של הנשיא האמריקאי, ג'ארד קושנר, שסיפר כי השיחות שקדמו לחתימה - נמשכו כשנה וחצי, והפרטים הסופיים נסגרו יום לפני ההכרזה. הוא הוסיף עוד כי האפשרות עלתה לפני כשישה שבועות, כאשר איחוד האמירויות ראו בכך הזדמנות למנוע את יציאתו לפועל של הסיפוח, זאת על ידי הצעה שתהיה חשובה יותר עבור ישראל.