ברקע המתיחות בין איראן לאיחוד האמירויות הערביות על רקע הסכם כינון היחסים עם ישראל, ולאחר שבאבו דאבי הבהירו כי דבריו של רוחאני "לא מקובלים", הבהיר הבוקר (שני) שר החוץ של הנסיכות מהמפרץ, אנואר מוחמד גרגאש, כי "ההסכם עם ישראל הוא הסכם עצמאי, שלא מכוון נגד איראן". 

כאמור, אתמול זימן משרד החוץ באבו דאבי את השגריר האיראני ומסר לו מכתב שגינה את נאומו של נשיא איראן, בו אמר כי איחוד האמירויות עשתה טעות גדולה כשחתמה על הסכם השלום עם ישראל. "הנאום בלתי מתקבל על הדעת, מסית ומערער את יציבות המפרץ הפרסי", נאמר במכתב. "זוהי התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של הנסיכות". 

בנימין נתניהו על התוכנית הכלכלית

מוקדם יותר אתמול שיגר רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד באקרי, איום ראשון לעבר איחוד האמירויות ואמר כי "הגישה של טהרן לאיחוד האמירויות הערביות תשתנה... אם יקרה משהו במפרץ הפרסי, ואם ביטחון האומה שלנו ייפגע נטיל את האחריות על איחוד האמירויות ולא נסבול זאת".

כזכור, לאחר ההכרזה על ההסכם, במשרד החוץ האיראני מסרו כי "הצעד המביש של אבו דאבי לגיבוש הסכם עם המשטר הציוני המזויף הוא מסוכן, ואיחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות התומכות בו יישאו בהשלכות. זו תקיעת סכין בגבם של הפלסטינים, אשר תחזק את האחדות האזורית למול המשטר הציוני".

חסן רוחאני (צילום: רויטרס)
חסן רוחאני (צילום: רויטרס)