סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, מונה במהלך הלילה (רביעי) באופן רשמי למועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר השנה. ההחלטה התקבלה במסגרת ועידת המפלגה הדמוקרטית, המתקיימת בימים האלה באופן וירטואלי, זאת בשל נגיף הקורונה. "תודה לכולם מקרב לב, אני אראה אתכם ביום חמישי", אמר סגן הנשיא לשעבר עם דבר ההכרזה על ההחלטה. ביידן עצמו צפוי לנאום בערב האחרון של הוועידה - בלילה שבין חמישי לשישי.

בתוך כך, הנשיא לשעבר ביל קלינטון נאם במהלך הלילה בוועידה, ותקף את הנשיא המכהן דונלד טראמפ על אופן הטיפול במשבר הקורונה. "מתנער מאחריות ומגלגל את האשמה על אחרים. התגובה שלו למגפה קורסת כמו מגדל קלפים", אמר, "בתקופה כזו, החדר הסגלגל צריך להיות מרכז פיקוד. במקום זאת, זהו מרכז סערה. יש רק כאוס". לדבריו, רק דבר אחד לא משתנה לעולם - נחישותו (של טראמפ) להתנער מאחריות ולגלגל את האשמה הלאה.

קלינטון הוסיף כי "המפלגה שלנו מציעה אפשרות אחרת: נשיא שמגיע לעבודה. אדם עם רגליים על הקרקע שיעשה את העבודה. אדם עם משימה: לקחת אחריות, לא לעביר את האשמה. להתרכז, לא להסיח את הדעת. לאחד, לא לפלג. הבחירה שלנו היא ג'ו ביידן".

ג'ו ביידן ואשתו ג'יל לאחר ההכרזה על המינוי (צילום: Democratic National Convention/Pool via REUTERS)
ג'ו ביידן ואשתו ג'יל לאחר ההכרזה על המינוי (צילום: Democratic National Convention/Pool via REUTERS)

הוועידה הדמוקרטית תימשך עד יום שישי. מחר ינאמו בה הנשיא לשעבר ברק אובמה, המועמדת לסגנית הנשיא קמלה האריס והמועמדת לנשיאות לשעבר הילרי קלינטון. מחרתיים ינאם ג'ו ביידן עצמו.

כאמור, הוועידות המפלגתיות נחשבות באופן מסורתי לנקודת הפתיחה הרשמית של השלב המכריע של הקמפיינים לנשיאות ארה"ב, ומספקות נאומים חוצבי להבות וחגיגה עם עשרות אלפי משתתפים. הוועידה הייתה אמורה להתקיים בפיסרב פורום שבמילווקי - האולם של קבוצת הכדורסל מילווקי באקס, אשר בו יותר מ־18 אלף מקומות, אבל התפרצות הקורונה וההגבלות על התקהלות אילצו את המארגנים לשנות את המיקום לאולם הכנסים ויסקונסין סנטר.

אל האירוע הגיעו בפועל רק כ־300 בני אדם ישתתפו באירוע באופן פיזי, בעוד הדוברים המרכזיים הופיעו מרחוק בשידור ישיר, וכך גם ההופעות של ביילי אייליש, ג'ון לגנד, ג'ניפר הדסון ואומנים נוספים.