מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני אושפז הבוקר (חמישי) בבית חולים בסיביר, כשהוא סובל מסתמיני הרעלה, כך מסרה הבוקר (חמישי) הדוברת שלו. נבלני בן ה-44 היה על טיסה בדרך למוסקבה, כאשר חש ברע והמטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום. כעת, מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, כשמצבו מחוסר הכרה ומצבו קשה.

"אנחנו מעריכים שרעל הוכנס לתה אותו שתה", ציינה קירה ירמיש, "זה הדבר היחיד שהוא הספיק לשתות הבוקר". סוכנות הידיעות הרוסית TASS אישרה את דבר האשפוז, וציטטה רופא בכיר בביה"ח, שטען כי מצבו "קריטי".

מדובר בתקרית דומה לזו שהתרחשה בקיץ שעבר, במהלכה אושפז לאחר שחווה "תגובה אלרגית חריפה" לחומר לא ידוע. הוא שוחרר מביה"ח כעבור יממה, והוחזר לבית הכלא בו הוא מרצה את מאסרו. עורכת דינו של נבנזי התייחסה לאירוע וטענה כי למעשה נבלני לא חווה תגובה אלרגית, אלא הורעל. הדוברת שלו ציינה כי הוא לא חווה מעולם התקף אלרגיה דומה.

נבלני הוא עורך דין ופעיל נגד השחיתות, אשר נעצר פעמים רבות בשנים האחרונות, בגין ארגון הפגנות נגד הקרמלין. בית הדין האירופי לזכויות אדם קבע כי הפעמים בהן נעצר ונאסר בשנים 2012 ו-2014 היו לא חוקיות, והפרו את זכויות האדם שלו. עוד נטען כי פסק הדין שקבע זאת - היה מפוקפק.