שר החוץ של איחוד האמירויות אנוור גרגש הודיע היום (חמישי) כי השגרירות של איחוד האמירויות תוקם בתל אביב, הוסיף כי הוא צופה שהשלום עם ישראל יהיה שלום "חם", וציין כי "אומות ערביות נוספות בדרכן לנרמל את היחסים עם ישראל". 

לדבריו, ההסכם לא שינה את תמיכתם בעם הפלסטיני ואיחוד האמירויות עדיין מחויבת לפתרון שתי המדינות כאשר מזרח ירושלים תהיה בירתה של המדינה הפלסטינית. 

עוד הוסיף כי אחד מהתנאים להסכם אף היה "סיום הכיבוש בשטחים הפלסטיניים". עם זאת, ציין כי הפלסטינים לא עודכנו בדבר ההסכם והוסיף כי "שינוי אמיתי דורש ישיבה לשולחן המשא ומתן. אנו מצפים שדרישותינו בהסכם השלום ייענו".

שר החוץ של איחוד האמירויות, אנוור גנגש עם שר החוץ של בחריין חליד בן אחמד אל חליפה (צילום: REUTERS/Faisal Al Nasser)
שר החוץ של איחוד האמירויות, אנוור גנגש עם שר החוץ של בחריין חליד בן אחמד אל חליפה (צילום: REUTERS/Faisal Al Nasser)

השר התייחס גם לסוגיית מכירת מטוסי ה-F35, שעוררה זעם בישראל בעקבות החשש לפגיעה בעליונות הביטחונית של המדינה. גורם בכיר נוסף באמירויות אף אמר כי "ההסכם עם ישראל היה אמור להסיר את המשוכות בדרך לעסקת מטוסי F35 עם ארה"ב".

"בקשתנו לרכוש את המטוסים הקדימה את ההסכם עם ישראל", אמר שר החוץ. "זוהי בקשה לגיטימית בת כמה שנים, אנחנו צריכים את המטוס הזה. כמו כן, מאז ההסכם עם ישראל לא העברנו בקשות רכש חדשות לאמריקאים".

בנוסף הדגיש השר כי "האפשרות של מצב לוחמה או מתיחות ביטחונית מול ישראל כבר לא קיימת. בנוסף, מעולם לא לחמנו בישראל, בניגוד לירדן או מצרים שעשו שלום לאחר מלחמות". 

"איחוד האמירויות מצפה שכל דרישותיה יתקבלו ואנו מרגישים שחתימת הסכם השלום עם ישראל בשבועות או בחודשים הקרובים... תסיר כל מכשול או משוכה בדרך שכבר לא אמורים להיות שם", סיכם.

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לסוגיית מכירת מטוסי ה-F35 ואמר: "לאחר שראיתי את הדברים שאמר נשיא ארצות הברית, אני מבין שהייתה שם כנראה הסכמה שבשתיקה, ישראל רשאית למחות וארצות הברית רשאית למכור".

ליברמן התייחס גם לפרסום של "מעריב" על כך שראש המל"ל דיבר באופן ישיר עם מפקד חיל האוויר בניגוד לנהלים המקובלים וללא עדכון של הרמטכ"ל ושר הביטחון: "זה ברור שמדובר בהתנהלות לא תקינה, לא משנה מה מפקד חיל האוויר מבין או לא מבין, זה לא אמור להתנהל בצורה הזו. מצופה מהרמטכ"ל שיתחקר את העניין הזה. ראש המל"ל אמור להיות גורם מתאם ומתכלל בין הגורמים השונים, מה הקשר בין זה לבין מה שהוא נשלח על ידי ראש הממשלה לעשות, גם במקומות שזה תפקידו של משרד החוץ".