נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם במהלך הלילה (בין שישי לשבת) בוועידה הרפובליקנית, והזהיר את בוחריו מפני ניצחון אפשרי של יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. כאמור, ביידן נהנה מייתרון קבוע בסקרי הבחירות השונים, המתרפסמים לקראת ההצבעה בנובמבר. 

בין היתר, הוא הזהיר במהלך נאומו כי "ביידן הוא 'סוס טרויאני' של השמאל הסוציאליסטי", וכי הוא "יביא להחרבת החלום האמריקני ולאנרכיה ברחובות אמריקה". לדבריו, בבחירות ייקבע האם אנחנו נמצילים את החלום האמריקאי, או מאפשרים לאג'נדה סוציאליסטית להרוס את גורלנו היקר. "אלו הבחירות החשובות ביותר בתולדות ארה"ב", הדגיש, תוך שהוא תוקף את המועמד הדמוקרטי: "ביידן אינו מושיע של הנשמות האמריקאיות, אם תינתן לו האפשרות - הוא יהיה המשמיד של הגדולה האמריקאית". 

נאום דונלד טראמפ בוועידה הדמוקרטית. צילום: רויטרס

טראמפ נקב בשם של יריבו עשרות פעמים במהלך הנאום, ותקף את דבריו בנאום בשבוע שעבר, במהלכו הבטיח להתגבר על "עונת הושך באמריקה". טראמפ אמר: "אמריקה היא לא ארץ עטויה בחושך, אלא היא הלפיד המאיר את העולם כולו". 

הוא תקף את פעילותו הפוליטית ארוכת השנים של ביידן, שלפני ששימש במשך שמונה שנים כסגנו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, כיהן במשך עשרות שנים כסנאטור מטעם מדינת דלאוור. "במשך 47 שנים, ג'ו ביידן לקח תרומות מעובדי צווארון כחול, ונתן להם חיבוקים ונשיקות. הוא אמר להם שהוא חש את כאבם. ואז הוא הלך לוושינגטון והצביע בעד העברת העבודות שלנו לסין ולאדמות מרוחקות אחרות", אמר.

דונלד טראמפ בוועידה הדמוקרטית (צילום: REUTERS/Carlos Barria)
דונלד טראמפ בוועידה הדמוקרטית (צילום: REUTERS/Carlos Barria)
 

כאמור, נאומו של טראמפ נמשך יותר משעה, לעומת 25 דקות שבהן נאם ביידן בנאום הנעילה של הוועידה הדמוקרטית לפני שבוע. טראמפ נשא את הנאום במדשאה הדרומית של הבית הלבן אל מול קהל של יותר מ-1,500 איש, שלא שמרו על ריחוק חברתי או עטו מסכה, זאת למרות אזהרות המומחים שחששו מהתפשטות נגיף הקורונה בהתאספות המונית שכזו.

הדמוקרטים מתחו על טראמפ ביקורת - הן בשל ההתאספות ההמונית, והן בשל הבחירה בבית הלבן – מבנה ממשלתי – עבור נשיאת נאום פוליטי. העובדה שבסוף הנאום החל מופע של מופע זיקוקים ממושך באנדרטת וושינגטון הסמוכה לבית הלבן צפויה רק להגביר את קולות הביקורת.

בתוך כך, במקביל לנאומו של הנשיא, מאות ממתנגדיו של הפגינו הלילה מחוץ לבית הלבן, ולפי דיווחי עיתונאים מהמדשאה שבה נשא טראמפ את נאומו, צעקותיהם של המפגינים נשמעו שם. לקראת הנאום הלילה הוקמה גדר חדשה מסביב למתחם הבית הלבן, על מנת להרחיק את המפגינים.