שגריר לבנון בגרמניה, מוסטפה אדיב, קיבל היום (שני) מנדט מהפרלמנט להרכבת ממשלה. אם יצליח, הוא יתמנה לראש הממשלה במקומו של חסאן דיאב שהתפטר בעקבות הפיצוץ בביירות בתחילת החודש. אדיב היה המועמד עליו המליץ ראש הממשלה שקדם לדיאב, סעד אל-חרירי, שהתפטר בתחילת 2020.

הפיצוץ בלבנון: התפרעויות והפגנות ברחבי ביירות

כזכור, ראש הממשלה, חסן דיאב, ויתר השרים הודיעו לפני כשלושה שבועות על פרישתם בעקבות הזעם הציבורי בשל המחדלים שהובילו לאסון הכבד של הפיצוץ בנמל ביירות בשבוע קודם לכן. כאמור, בתום ישיבת הממשלה, דיאב הגיע לארמון הנשיאות על מנת להגיש למישל עאון את מכתב ההתפטרות. 

במסיבת עיתונאים שכינס, אמר דיאב בפתח דבריו: "אנחנו עם העם הלבנוני אחרי האסון הכבד שפקד אותו. אנחנו מחפשים את האחראים לאסון הזה". עוד הוסיף: "האסון שקרה לעם הלבנוני הוא תוצאה של השחיתות במדינה. מנגנון השחיתות גדול מהמדינה עצמה. יש סכנה לאסונות גדולים מאלה בחסות השכבה השולטת בגורל המדינה". בהמשך, התייחס דיאב למצב בלבנון, וכינה אותו "מדינה בתוך מדינה".  

בהמשך הודיע דיאב על התפטרותו והסביר: "במעשינו היום, אנחנו ממלאים את רצון העם, את הבקשות שלו כלפינו לקחת אחריות על מה שנעשה ועל האסון שאירע. מי שאחראי לאסון, מתחבא מזה שבע שנים", אמר בהתייחס לבכירי ארגון החיזבאללה, והוסיף כי "אין להם רצון לשינוי אמיתי. היום - על כן, אני מודיע על התפטרותי".