טראמפ ביקר הלילה (שלישי) בקנושה, וויסקונסין, שבה ירו בשבוע שעבר שוטרים שבע פעמים בגבו של ג'ייקוב בלייק, צעיר שחור, בתקרית ששוב הציתה זעם רב בקרב הקהילה האפרו-אמריקאית בארה"ב. במהלך ההפגנות שפרצו בעיר לאחר מכן הרג נער מקומי שני מפגינים וכעת הוא טוען כי זה היה בהגנה עצמית. טראמפ הגן על הנער ואמר שחייו היו ככל הנראה בסכנה.

בביקורו בעיר סייר טראמפ בין ההריסות שנגרמו בשל הפגנות הזעם והמחאה שנערכו בה לאחר הירי בבלייק. הוא אמר לעיתונאים כי הוא מתכוון להעביר מיליוני דולרים לחיזוק מערכת אכיפת החוק והעסקים הקטנים בקנושה בפרט ובוויסקונסין בכלל. בין השאר אמר טראמפ: "אני מחויב לסייע לשיקום קנושה. נעביר מיליון דולר למערכת אכיפת החוק בקנושה וסכומים נוספים לצרכים אחרים. בנוסף, ארבעה מיליון דולרים יועברו לחיזוק העסקים הקטנים בעיר". הנשיא אמר לעיתונאים בקנושה כי הוא מתכוון להיפגש עם משפחתו של ג'ייקוב בלייק המתגוררת בעיר.

הירי בוויסקונסין, ארה"ב

שלושה חודשים נותרו עד לבחירות לנשיאות ארצות הברית, ושני המועמדים - הנשיא המכהן דונלד טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ממשיכים להתעמת אחד עם השני. אחד הנושאים שעומדים במרכז מערכת הבחרות הזאת הוא הגזענות כלפי השחורים בארצות הברית, בעיקר מצד המשטרה. הלילה נאם ביידן בפיטסבורג, פנסילבניה, אחת המדינות המתנדנדות, וטען שלנשיא יש "נוכחות רעילה שמרעילה את הדמוקרטיה שלנו". 

עוד טען ביידן, שטראמפ לא יכול לעצור את האלימות ברחבי המדינה, משום שבמשך שנים הוא עודד אותה. "אנחנו צריכים צדק וביטחון באמריקה. אנחנו מתמודדים עם מספר משברים, שתחת שלטונו של דונלד טראמפ הולכים ומתרבים", אמר סגן הנשיא לשעבר ושאל את הקהל: "מישהו מאמין שתהיה פחות אלימות אם דונלד טראמפ ייבחר מחדש?".

הנשיא טראמפ מבקר בקנושה (צילום: REUTERS/Leah Millis)
הנשיא טראמפ מבקר בקנושה (צילום: REUTERS/Leah Millis)

דבריו של ביידן באים על רקע התגברות הפרות הסדר האלימות בערים ברחבי ארצות הברית, כשבין היתר אדם נורה למוות במהלך הפגנות בפורטלנד, אורגון, בה היו עימותים בין תומכי הנשיא לבין מפגיני Black Lives Matter. 

בתגובה לדברי ביידן, תקף אותו הנשיא על כך שהוא לא מגבה את השוטרים. "הוא מאשים את המשטרה יותר מאשר את המפגינים, הבוזזים, האנרכיסטים. הוא לא יכול להאשים אותם כי אז הוא יאבד את התמיכה של השמאל הקיצוני בראשות ברני סנדרס". 

 

ביקורו הצפוי של טראמפ לא מתקבל בעין יפה בקנושה, שראש העיר שלה ביקש ממנו שלא להגיע ולתת לעירו להחלים מהפצע שספגה. והנשיא ממשיך להרגיז את המחנה הפוליטי הנגדי. הלילה, בראיון לרשת פוקס, השווה טראמפ בין שוטרים שיורים באנשים שלא לצורך לבין שחקן גולף שמחטיא חבטה קלה: "אנשים 'נחנקים' ומקבלים החלטות רעות תחת הלחץ".