יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, התייחס היום (רביעי) למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ולתוכנית המאה של טראמפ, ואמר בראיון ל"אל ג'זירה" כי "יש הצעה שמונחת על השולחן ואנו מקווים שהפלסטינים יקבלו אותה".

לדבריו, "יש תוכנית ביטחונית שמבטיחה ביטחון לפלסטינים ולישראלים. אני אומר לעם הפלסטיני: העולם רוצה שיהיו לכם חיים טובים יותר, אבל אתם חייבים מנהיגות שמסוגלת לכך". 

ההצהרות שנשאו בנימין נתניהו, רוברט אובראיין וג'ארד קושנר. צילום: Ziv Sokolov / U.S. Embassy Jerusalem

קושנר, המכהן גם כיועץ הראשי של טראמפ לענייני המזרח התיכון, חשף כי ייתכן והעולם יהיה עד למדינה רביעית נוספת שתצטרף לאיחוד האמירויות ותנרמל את היחסים עם ישראל בחודשים הקרובים.

"היו לנו שיחות מצוינות בקטאר, מדינה מפותחת מאוד", סיפר קושנר. "כמו שלקחנו חלק פעיל מאחורי הקלעים בהסכם בין ישראל לאמירויות, כך אנו פועלים כעת". 

מאיר בן שבת וג'ראד קושנר באבו דאבי  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
מאיר בן שבת וג'ראד קושנר באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

קושנר התייחס גם לאפשרות נרמול היחסים עם סעודיה ואמר כי "המלך סלמאן ויורש העצר הסעודי הבהירו שהם רוצים שלום במזרח התיכון. הם לאט לאט הולכים בעקבותיה של איחוד האמירויות". 

כזכור, אתמול אמר קושנר כי "בואו נקווה שהשנה" כשנשאל האם זה יכול לקחת גם שנים או חודשים. "ברור שהכול יכול לקרות, אבל המציאות מראה שהרבה אנשים מביטים בהערכה ובקנאה על הצעד שעשתה איחוד האמירויות הערביות. הרבה אנשים מעוניינים בגישה לטכנולוגיה, למשאבים וליכולות של ישראל. היא כמו עמק הסיליקון של המזרח התיכון".