ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, תקף בחריפות היום (חמישי) את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על כך שאיים להסיר את המימון הפדרלי מהעיר בעיצומו של משבר הקורונה.

כזכור, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם אתמול על תזכיר המאיים לקצץ את המימון הפדרלי לערים "חסרות חוק", ובהן: סיאטל, פורטלנד, וושינגטון וניו יורק. "הממשל שלי לא יאפשר לדולרי 'מיסים פדרליים' לממן ערים שמאפשרות לעצמן להתדרדר לאזורים חסרי חוק", כתב בתזכיר, ששוחרר מטעם הבית הלבן.

נאום דונלד טראמפ בוועידה הדמוקרטית. צילום: רויטרס

בתדרוך עיתונאים שערך, הגיב להחלטה דה בלאזיו, ואמר: "אדוני הנשיא, ניו יורק הושיטה ידה לעזרה, ואתה לא היית כאן עבורה. ביקשנו בדיקות בתחילת המשבר, שלעולם לא הגיעו. ביקשנו ממך כיוון כלשהו לסיוע כדי שנוכל לעמוד על הרגליים, ואתה לא נקפת אצבע".

ביל דה בלאזיו  (צילום: רויטרס)
ביל דה בלאזיו (צילום: רויטרס)

בהמשך דבריו הוסיף ראש העיר להטיח האשמות, ואמר כי "כאשר ביקשנו שתאמר את האמת על מצבו של נגיף הקורונה, כדי שנוכל להתגבר על המשבר הזה יחדיו, עשית הכול, על מנת להסתיר מתושבי ניו יורק ומהעם האמריקני כולו מה באמת קורה". את דבריו חתם בלאזיו, ביחס להחלטת הנשיא לקצץ את המימון הפדרלי: "הכשלת אותנו, ועכשיו אתה מנסה להעניש אותנו. אין בזה כל הגיון."