על פי פרסומים של אל ערביה, בית המשפט בסעודיה גזר היום (שני) עונשי מאסר על שמונה נאשמים ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. חמישה מהם נידונו ל-20 שנות מאסר, אחד נידון לעשר שנות מאסר, ושניים נוספים לשבע שנות מאסר. עונשם של חמישה הומתק לאחר שנידונו לעונש מוות.

כזכור, חשוקג'י שנרצח בטורקיה באוקטובר 2018, היה קורבן ל"הוצאה להורג מתוכננת ומכוונת של ערב הסעודית", על פי דוח מיוחד של האו"ם, שחקר את מותו של העיתונאי ופורסם. את הדוח חיברה אגנס קלאמרד, שאמרה כי ריאד אחראית תחת החוק הבינלאומי להוצאה להורג שלא על פי הדין. 

מוחמד בן סלמאן ובנו של ג'מאל חשוקג'י (צילום: רויטרס)
מוחמד בן סלמאן ובנו של ג'מאל חשוקג'י (צילום: רויטרס)

על פי הדוח, שמצטט ראיות של סוכנויות המודיעין בטורקיה ואחרות, לאחר שחשוקג'י נכנס לקונסוליה באיסטנבול, שם נרצח, הוא קיבל זריקה של חומר הרגעה, ראשו הוכנס לשקית פלסטיק והוא נחנק למוות.

למרות הטענות הרבות שהופנו לעבר בית המלוכה הסעודי, ובעיקר לעברו של יורש העצר, מוחמד בן סלמן, החוקרת קלאמרד לא קובעת מסמרות לגבי מעורבותו ברצח. במקום זאת היא אומרת שיש ראיות אמינות לכך שיש צורך בחקירה נוספת על ידי רשות מוסמכת, לגבי השאלה האם נחצה הרף הפלילי בפרשה. עוד היא קובעת שחשו'קג'י היה מודע היטב לעוצמה של יורש העצר והביע חשש לגורלו אם יחזור לערב הסעודית.