הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, הוכרז היום (רביעי) כמועמד לפרס נובל לשלום בעקבות הסכם הנורמליזציה אותו יזם בין ישראל ואיחוד האמירויות.

שיחת וידאו בעברית בין נתניהו למלווה מהאמירויות של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות רה"מ

המועמדות הוגשה לוועדת הפרס על ידי כריסטיאן טיבינג-גיירדה, חבר בפרלמנט הנורבגי, אשר החמיא לטראמפ על נכונותו להביא לפתרון קונפליקטים ברחבי העולם.
 
"אני חושב שטראמפ עשה יותר למען השלום מאשר רוב המועמדים האחרים. אנו מצפים שמדינות נוספות במזרח התיכון ילכו בדרכה של איחוד האמירויות, ויהפכו את האזור לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג", אמר טיבינג-גיירדה.

עוד ציין בהצעת המועמדות כי טראמפ השקיע מאמצים בניסיון לפתור סכסוכים נוספים, כגון אלו בין הודו ופקיסטן ובין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית.

גם בשנת 2018 הגיש טיבינג-גיירדה את מועמדתו של טראמפ לפרס, אז בעקבות המגעים עם קים ז'ונג-און והמשא ומתן להסכם בין ארצות הברית וקוריאה הצפונית, אולם אז טראמפ לא זכה.

"אני לא מעריץ של טראמפ אבל צריך להעריך אותו על מה שעשה, הוא עשה יותר מרוב הזוכים האחרונים בפרס. ברק אובמה זכה ב-2009 מבלי שעשה שום דבר", סיכם טיבינג-גיירדה.

אם טראמפ יזכה בפרס, הוא יהפוך לנשיא האמריקאי החמישי הזוכה בו. קדמו לו תיאודור רוזוולט, וודרו ווילסון, ג'ימי קרטר וברק אובמה. האחרון זכה בפרס ב-2009, בשנתו הראשונה כנשיא, מה שהביא לביקורת רבה על הבחירה בו.