האקרים רוסים ניסו לפרוץ לקמפיין של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, חברת מיקרוסופט פנתה לאחת החברות המייעצות לקמפיין והתריעה בפניה שהאקרים בגיבוי ממשלת רוסיה מנסים לפרוץ למחשביה. 

ג'ו ביידן מקבל את המועמדות הדמוקרטית לנשיאות. צילום: רויטרס

ניסיונות הפריצה נעשו בחודשיים האחרונים והיו מכוונים לצוות של חברת SKDKnickerbocker היושבת בוושוינגטון. גורם המעורה בפרטים אמר כי ההאקרים נכשלו בפריצה: "הרשתות מוגנות היטב, כך שלא הייתה פריצה". סגנית יו"ר החברה, הילארי רוזן, סירבה להגיב לחשיפה ואילו דוברו של ביידן לא מסר תגובה.

על פי הדיווח, הניסיונות הפריצה כללו דיוג (phishing), שיטה שמטרתה לגרום לנפרצים לחשוף מידע דוגמת ססמאות על ידי התחזות של הפורצים. גם שיטות אחרות היו בשימוש בניסיון, שככל הנראה לא צלח. 

אחד הגורמים אמר כי כלל לא ברור אם הקמפיין של ביידן היה מטרת ניסיונות הפריצה, או שהפרצנים ניסו להשיג מידע על לקוחות אחרים של החברה, שהמנהלת שלה הייתה מנהלת התקשורת של הבית הלבן בתקופת הנשיא ברק אובמה. 

הדברים באים על רקע התרעות של סוכנויות המודיעין של ארצות הברית, לפיהן ייתכנו ניסיונות של ממשלות זרות להפריע למהלך הבחירות. ביידן עצמו הביע חשש מתרחיש כזה, וביולי אמר כי הוא "מקבל תדרוכים מודיעיניים שונים, מהם עולה כי רוסיה ממשיכה לנסות ולהתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית". לדבריו גם סין ביצעה פעולות שנועדות כדי לגרום לנו לאבד אמון בתוצאות של הבחירות לנשיאות 2020.

הוא הוסיף, במהלך שיחה מקוונת שקיים עם תומכי הקמפיין שלו: "אנחנו יודעים מלפני כן, ואני מבטיח שאני יודע גם עכשיו, כי אני מקבל תדרוכים בנושא, כי הרוסים עדיין עסוקים בניסיון גרימת דה-לגיטימציה של תהליך הבחירות שלנו". המועמד הזהיר כי "גם אם ינצח את טראמפ בנובמבר, רוסיה תשלם מחיר אמיתי במידה ותמשיך להתערב בבחירות".

כזכור, בעבר נקבע כי גם בבחירות 2016 ניסו הרוסים להתערב בבחירות, והתובע המיוחד שמונה לחקור את האירועים לפני ארבע שנים, רוברט מולר, אף הזהיר את הרוסים שלא להתערב הפעם.