הלחצים הבינלאומיים כשלו: על פי דיווחים בכלי התקשורת הערבים, אלוף ההתאבקות האיראני, נאביד אפקרי, הוצא היום (שבת) להורג, על אף לחצים מקהילה הבינלאומית שקראו לחוס על חייו. אפקרי הוצא להורג לאחר שהורשע ברצח, זאת על אף שטען במהלך חקירתו כי הודאתו באחריות למקרה הוצאה ממנו בכפייה. 

גזר דינו של אפקרי גרר תשומת לב רבה, גם מצד מדינאים בכירים, ביניהם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שקרא לרפובליקה האסלאמית לשקול שנית את הנושא ולהמתיק את עונשו. "אעריך מאד אם תוכלו לחוס על חייו של הגבר הצעיר הזה, ולא תוציאו אותו להורג. הפעולה היחידה שלו הייתה למחות נגד המשטר", צייץ הנשיא. 

אפקרי בן ה-27 נידון לשני עונשי מוות בגין רצח של מאבטח במהלך השתתפותו במחאות נגד משטר האייתוללות לפני כשנתיים בעיר שיראז. עם זאת, הוא טען כאמור כי הודאתו באחריות למקרה הוצאה ממנו בכפייה, לאחר שסבל מעינויים קשים, כך לפי טענות של פעילי זכויות אדם באיראן. שני אחיו של אפקרי, ואהיד וחביב, נידונו ל-54 ו-27 שנות מאסר בהתאמה, בגין מעורבות במקרה האמור. 

מחאת איראניים נגד ההוצאות להורג במדינתם (צילום: REUTERS/Hannibal Hanschke)
מחאת איראניים נגד ההוצאות להורג במדינתם (צילום: REUTERS/Hannibal Hanschke)

בכירים אמריקאים נוספים ניסו להטות את הכף לטובתו של אפקרי. מורגן אורטגוס, דוברת מחלקת המדינה, קראה לשחרר את האחים וציינה כי "המשטר עינה את שני אחיו של אפקרי וגזר עליהם עשרות שנות מאסר. אנו מצטרפים לעולם בזעם על עונש המוות, שעונה כדי למסור וידוי כוזב, לאחר שהשתתף בהפגנות לפני כשנתיים. שחררו אותם".