על רקע ההכרזה על כינון יחסי נורמליציה מלאים בין מדינת המפרץ בחריין לבין ישראל, הצהיר היום (ראשון) סולטן עומאן כי בעומאן "מברכים על הסכם השלום בין בחריין לישראל", והוסיף: "עומאן מקווה שהמגמה האסטרטגית החדשה שנלקחה על ידי חלק ממדינות ערב תתרום להבאת שלום שיתבסס על סיום הכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים והקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית שמזרח ירושלים היא בירתה". 

נתניהו הכריז על הסכם שלום עם בחריין

כזכור, מיד לאחר הודעת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, פרסומו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ וגורמים בכירים נוספים כי יש מגעים לצירוף מדינות נוספות להסכם, ביניהן גם בחריין ועומאן, ואף התקיימה שיחה בין שר החוץ, גבי אשכנזי, לבין מקבילו העומאני על נושא זה. 

בערב יום שישי צייץ טראמפ בטוויטר כי ישראל ובחריין סיכמו על כינון יחסי נורמליציה מלאים. לאחר פרסום זה, הצהיר גם נתניהו, "אזרחי ישראל, אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית ויהיו עוד".

מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, אמר על ההסכם כי שלום אמיתי והוגן הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את קיום זכויותיהם של הפלסטינים. גם משרד החוץ של איחוד האמירויות בירך על ההסכם. כאמור, טקס החתימה עם בחריין יתבצע בבית הלבן ביום שלישי הקרוב, לצד החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות.