מאז נודע על על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, הביעו הפלסטינים את הפתעתם ואת זעמם על המהלך וכינו אותו תקיעת סכין גבם. אלא שכנראה שלפחות בצמרת הרשות הפלסטינית ידעו על המהלך כמה חודשים לפני שהוא התפרסם בתקשורת. העיתון הסעודי "אילאף" מדווח יו"ר הרשות, אבו מאזן, למד על ההסכם כבר בחודש יוני, אך שוכנע על ידי מקורביו שבאבו דאבי לא יעזו לחתום עליו, ולכן הופתע כשהתפרסם. 

הפגנות הפלסטינים נגד ההסכם הישראלי עם איחוד האמירויות. צילום: רויטרס

גורם פלסטיני אמר לעיתון שראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פרג', סיפר לאבו מאזן על ההתפתחויות האזוריות במפגש בו נכחו גם סאיב עריקאת, חוסיין א-שייח ובכירים אחרים בפת"ח. לדברי הגורם, חלק מהמשתתפים הבטיחו ליו"ר הרשות הפלסטינית שאיחוד האמיריויות לא תעז ללכת עד הסוף בעניין הזה, מה שגרם לו להיות מופתע כשנודע על ההסכם. 

אבו מאזן, כך עולה מהדיווח, היה מודע גם להסכם בין ישראל לבחריין, והתגובה הפלסטינית לשני ההסכמים נוסחה לאחר דיון סוער בצמרת הפלסטינית לבי הצורך בהימנעות מיציאה ישירה נגד מנהיגי שתי מדינות המפרץ. 

אלא שמצדדי הקו הנצי בקרב בכירי הרשות הפלסטינית, הצליחו להוציא גינוי למהלך והאשמת שתית המדינות בבגידה, ובכך גרמו למתיחות רבה עוד יותר בין רמאללה לבין שתי המדינות. גם שר החוץ, ריאד אל מליכי ספג ביקורת על כך שלא הצליח למנוע את המהלך בדרך דיפלומטית וכן שמום שלא הצליח להביא להצהרת גינוי נגד איחוד האמירויות בליגה הערבית.

בתוך כך, המצב הכלכלי הקשה ברשות הפלסטינית גורם לכך שברמאללה החליטו לשוב ולקבל את כספי המסים מישראל, אותם החרימו מאז ההודעה על עסקת המאה. קטאר, שמסייעת כלכלית לרצועת עזה, זימנה את השר לענייינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, וביקשה ממנו לפעול לקבלת הכסף מישראל. על פי הדיווח ב"אילאף", בכיר קטארי זעם על א-שייח והאשים את הרשות הפלסטינית שהיא מרעיבה את אזרחיה.