האם אנו עומדים בפני פתרון אחת התעלומות המדעיות החשובות ביותר כיום? חוקרים בארה"ב הודיעו היום (שני) כי זיהו עדות אפשרית לחיים על כוכב נוגה. על פי ההודעה, ישנן עדויות להימצאותן של בקטריות על הכוכב.

על אף העובדה כי לא נמצאו יצורים גדולים החיים על נוגה, זקוקות הבקטריות לחמצן כדי להתקיים. אם תתברר התגלית כנכונה, היא תשפוך אור על שאלה מדעית חשובה המעסיקה את טובי המדענים מזה שנים רבות. המחקר מתבצע באמצעות הטלסקופ ע"ש "ג'יימס קלרק מקסוול" שבהוואי. בנוסף, אישר צוות המחקר, הכולל חוקרים ממדינות רבות, את התגלית באמצעות טלסקופ נוסף הממוקם בצ'ילה.

ג'יין גרייבס, אסטרונומית בכירה מאוניברסיטת קרדיף בווילס, הלוקחת תפקיד בכיר במחקר אמרה: "אני מאוד מופתעת, שלא לומר, נדהמת". מהמכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) נמסר לאחר הגילוי: "עם כל הידוע לנו כיום על נוגה, ההסבר המתקבל ביותר על הדעת, פנטסטי ככל שזה יישמע, הוא שאכן מדובר בחיים".

בתחילה חשבו החוקרים כי מדובר בענני גז הנגרמים מפעילות גאולוגית באטמוספירה, שכן זו של נוגה נחשבת לדקה במיוחד. בהמשך הבינו כי ככל הנראה לא מדובר בפעילות גיאולוגית, כי אם בפעילות של בקטריות מקומיות, שהתצפית על פעילותן התאפשרה רק בזכות הטלסקופים המיוחדים.

לאורך שנים רבות עוסקים מדענים בכל רחבי העולם בניסיון לפתור את אחת השאלות הגדולות ביותר בתולדות האנושות. לאחר אינספור ספרים וסרטים העוסקים בחייזרים ועב"מים, נדמה כי היום אנו קרובים יותר מתמיד לפתרון התעלומה.