האם ייתכן שסעודיה תהיה המדינה הבאה שתנרמל יחסים עם ישראל? לפי דיווח ב"אל ג'זירה", בזמן האחרון נשמעים קולות בולטים בממלכה שמרככים את עמדתם לגבי ישראל ומרמזים על האפשרות להגיע להסכם בדומה להסכמים שהושגו מול איחוד האמירויות ובחריין.

לפי הדיווח, השייח' עבדול-רחמן אל-סודאיס, שמכהן כאימאם של המסגד הגדול במכה, קרא במהלך דרשה שנשא בתחילת החודש בטלוויזיה הממלכתית הסעודית "להימנע מהבעת רגשות עזים או זועמים כלפי יהודים". קריאה יוצאת דופן זו, שמגיעה מצד מי שבעבר קרא לפלסטינים לנצח את היהודים ה"פולשים והתוקפים" ואף הזיל דמעות על גורל פלסטין הכבושה, מסמנת מגמה של שינוי היחס כלפי ישראל במדינה הערבית, שייתכן שתצטרף לאיחוד האמירויות ובחריין ותנרמל אף היא את היחסים עם ישראל. 

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

למרות שלא נראה שהנרמול עם סעודיה יתרחש בזמן הקרוב, דבריו של השייח' מרמזים על האופן שבו מתייחסים בממלכה להתחממות היחסים עם ישראל - דבר שבעבר לא היה עולה על הדעת. אל-סודאיס שמונה על ידי המלך הוא אחד הדמויות המשפיעות ביותר במדינה, ומשקף את דעות הממסד הדתי השמרני שלה, כמו גם את בית המשפט המלכותי. 

מרק אוון ג'ונס, אקדמאי מהמכון ללימודי ערבים ואיסלאם באוניברסיטת אקסטר הבריטית, אמר ל"אל ג'זירה" כי נרמול היחסים מול איחוד האמירויות הערביות ובחריין אפשרו לסעודיה לבדוק את דעת הקהל לגבי הסכם אפשרי עם ישראל, אך הוסיף שעדיין מדובר ב"משימה גדולה" עבור הממלכה הסעודית. "לתת לאימאם בולט ומשפיע להתבטא כך הוא כמובן צעד אחד בניסיון לבדוק את התגובה הציבורית הסעודית למהלך ולעודד את מושג הנורמליזציה", אמר ג'ונס. 

הדרשה המדוברת של האימאם גררה תגובה ציבורית מעורבת, כאשר חלק מהסעודים טענו כי פשוט מדובר בתורת האיסלאם, בעוד אחרים, בעיקר בטוויטר, כינו אותה "דרשת הנורמליזציה".  

סעודיה, ערש מולדתו של האיסלאם, מעולם לא הכירה בישראל ואף לא התייחסה באופן רשמי להסכמי נרמול היחסים עם האמירויות ובחריין. לפי הדיווח ב"אל ג'זירה", נשיא ארה"ב אמר שהוא מצפה מסעודיה להצטרף להסכמים, אך מלך סעודיה סלמאן אמר לו כי מדינתו מעוניינת לראות תחילה פתרון הוגן וקבוע עבור הפלסטינים.

לדברי דיפלומט בכיר באזור המפרץ, מבחינת סעודיה עניין נרמול היחסים נוגע למה שכינה "מעמדה הדתי כמובילת העולם המוסלמי", והוא העריך כי המהלך לא יקרה כל עוד המלך סלמאן נמצא בעמדת כוח. לדבריו, "כל נורמליזציה מצד סעודיה תאפשר לאיראן, קטאר וטורקיה לקרוא להעברת המסגדים הקדושים במכה ומדינה לפיקוח בינלאומי - קריאה שנשמעת מדי פעם מצד מבקריה המוסלמים של סעודיה.