שגרירת איחוד האמירויות באו"ם, לאנה נוסייבה, אמרה בראיון ששודר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי האמינה שהסכם בין המדינות אפשרי בימנו. "מדובר בשתי מדינות תוססות, בעלות כוחות כלכליים גדולים באזור. אני מאמינה שההסכם הזה יקדם את כל עמי האזור", ציינה, "חזרתי אתמול מוושינגטון, והאווירה בהחלט אופטימית ומרגשת". היא נשאלה על סוגיית ההתנגדות ההנהגה הפלסטינית להסכם, שהגדירה זאת כ"בגידה של האמירויות", והשיבה: "אנחנו מכבדים את עמדתם אבל זו החלטה בילטרלית שלנו".

חתימת ההסכם בבית הלבן (צילום: Reuters Marketplace: US NETWORK POOL)

"עמדתנו בנושא הפלסטיני לא משתנה", הסבירה, "הפסקת הסיפוח היא חלק מההסכם ואני מאמינה שאפשר לקיים מערכת יחסים עם ישראל, לצד המחויבות שלנו לנושא הפלסטיני ולפתרון שתי המדינות". היא הוסיפה: "אנחנו מאמינים שבאמת אפשר לייצר התקדמות בתהליך המדיני, וההסכם אכן כולל עצירה של הסיפוח וחזרה לפתרון שתי המדינות". נוסייבה ציינה כי "איראן מהווה גורם בעייתי באזור עבור כולם, אך היא אינה הסיבה לחתימת ההסכם. אנחנו מסתכלים על עתיד חיובי, ואני מקווה שכולם באזור ירוויחו ממנו". 

השגרירה נשאלה על עסקת מטוסי ה-F35, שעוררה סערה רבה בישראל, ואמרה כי "הבקשות הללו הן עלו כחלק מדיונים שקיימנו עם ארצות הברית, אשר אנחנו שותפים אסטרטגיים שלה מזה עשרות שנים". היא הדגישה: "חלק מהשיחות שלנו עוסקות בשדרוג היכולות ההגנתיות שלנו. זה אספקט קטן מדיון גדול והעסקה הזו קודמת להסכם".

מטוסי F-35 "אדיר" של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

הדיפלומטית הבכירה הוסיפה כי "איחוד האמירויות היא שותפה אסטרטגית של ארצות הברית ופועלת לייצוב האזור ביחד מזה שנים רבות, ואנחנו מצפים שהעסקה תושלם ותהיה התפתחות באזור".