כשבוע לאחר חתימת ההסכם ההיסטורי בין ישראל לבחריין, דיווחה היום (ראשון) הרשת הסעודית "אל-אחבריה" כי מדינת המפרץ הצליחה לסכל סדרת פיגועי טרור בסיוע ובמימון משמרות המהפכה האיראניים, כתגובת נקם על הרג ראש כוח קודס, קאסם סולימאני

חתימת ההסכם בבית הלבן (צילום: Reuters Marketplace: US NETWORK POOL)

על פי הדיווח, מטען נפץ שהתגלה באחד הרחובות בממלכה הוביל לחקירה בנושא שהעלתה כי מטרת המטען הייתה לפגוע במשלחת שהגיעה לביקור. עוד עלה מהחקירה כי זהו לא הפיגוע היחיד שתוכנן, וכי הוקם ארגון טרור חדש ששם לו למטרה לפוצץ מבנים ביטחוניים בבחריין ולחסל בכירים על ידי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור אל-וופא שגייסו אליהם מספר פעילי טרור בבחריין והעבירו אותם אימונים צבאיים.

סיכול זה נחשף במסגרת כתב אישום בבית המשפט, שהוגש נגד 19 נמלטים מאיראן ובמהלכו נתפס אחד המשתתפים כאשר בדירתו אותרו חומרי נפץ, מטבעות זרים ופריטים נוספים אחרים. אחד מהנמלטים סיפר במהלך חקירתו כי עבר אימונים במחנות של גדודי חיזבאללה בעיראק, קיבל חומרי נפץ וכסף ולאחר חזרתו למדינתו הוא אימן מספר מחבלים להשתמש בנשק.

בתגובה לפרסום של משרד הפנים בבחריין שהודיע על הדבר, אמר שר הביטחון, בני גנץ: "‏גם בימים אלו, איראן ממשיכה להיות סכנה בינלאומית ואזורית. מנהיגיה מוסיפים לפתח את פרויקט הגרעין, ומפעילים גרורות טרור ברחבי המזרח התיכון. המשך הלחץ של הממשל האמריקאי מול התוקפנות האיראנית הוא כלי הכרחי ואני מברך על המאמצים הבלתי מתפשרים כדי לבלום אותה ולקדם יציבות באזורנו."