נציגי סודן, איחוד האמירויות וארה"ב קיימו היום (ראשון) פגישה באבו דאבי כדי לדון בהסכם נורמליזציה אפשרי בין ישראל לסודן. בתמורה לנורמליזציה עם ישראל, סודן מבקשת משלוחי אוכל בשווי 1.2 מיליארד דולר, שני מיליארד דולר מענק, או הלוואה למשך 25 שנים לממשלה, והתחייבות למתן סיוע כלכלי מאיחוד האמירויות וארה"ב.

נוסף להסכמת סודן לחתום על ההסכם עם ישראל, על פי הדיווח ביקש הנציג הסודני שממשל טראמפ יסיר את המדינה המזרח אפריקאית מרשימת נותני החסות הממלכתיים לטרור. אם ייענו לכל הבקשות האלה, ייתכן שיקח ימים להתגבש על הסכם נורמליזציה.

המנהל הבכיר לענייני המפרץ של המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, מיגל קוראה, שהיה מעורב בכתיבה וניסוח של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ייצג את ארה"ב בפגישה באבו דאבי. היועץ לביטחון לאומי, טחנון בן זאיד, האיש הממונה על שיחות ישראל-איחוד האמירויות, ייצג את איחוד האמירויות, ואנשי הענפים האזרחיים והצבאיים של הממשלה ייצגו את סודן.

כזכור, יו"ר מועצת הריבונות הסודאנית, תת-אלוף עבד אל-פתאח אל-בורחן, המייצג את הפלג הצבאי של הממשלה, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפברואר והשיחות על נורמליזציה נמשכו מאז מאחורי הקלעים.