שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן יצא היום (שישי) מעצרת האו"ם בניו יורק בזמן נאומו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לאחר שהשמיע אמירה אנטישמית כלפי ישראל. "ארדואן ממשיך את שקריו ואת הצהרותיו האנטישמיות נגד ישראל, וחשוב שהעולם יידע את הסטנדרטים הכפולים לפיהם הוא חי שנים רבות", מסר ארדן.

גלעד ארדן יוצא מעצרת האו"ם בזמן נאום ארדואן (צילום: המשלחת הישראלית)

במהלך נאומו תקף ארדואן את ישראל על מדיניותה בירושלים וכלפי הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון. "הכיבוש והדיכוי של פלסטין הם פצע מדמם של האנושות", אמר. "היד המטונפת (של ישראל) מגבירה כל הזמן את החוצפה שלה ביחסה לאתרים הקדושים בירושלים". 

ארדואן גם שיבח את הפלסטינים, שלדבריו "עמדו במדיניות האלימות וההפחדה הישראלית במשך יותר מחצי מאה", ותקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, האשים אותו בהיותו "משתף פעולה" עם ישראל וכינה את תוכנית השלום שלו "מסמך כניעה".

"טורקיה לא תתמוך בשום תוכנית מדינית שהעם הפלסטיני אינו נותן הסכמה לה", הצהיר. "התוכנית של טראמפ לא אומרת שום דבר מעבר לשרת את האינטרסים הבינלאומיים הבסיסיים של ישראל. ניתן לפתור את הסכסוך רק עם מדינה פלסטינית עצמאית, ריבונית ורציפה המבוססת על גבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים. חיפוש פתרונות מלבד זה הוא לשווא, חד צדדי ולא צודק".

ארדואן התייחס גם למדינות שפתחו או מתכננות לפתוח שגרירויות בישראל בירושלים, ואמר כי "הפרתן של החוק הבינלאומי רק מגבירה ומסבכת את הסכסוך".