פרשת המסים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יורדת מהכותרות. כזכור, אתמול דיווח הניו יורק טיימס כי על הנשיא שילם בשנתיים האחרונות מסים בסך 750$ לשנה בלבד, וכי למעשה עסקיו מפסידים כסף והוא נמצא בחובות. טראמפ, בתגובה, אמר שמדובר ב"פייק ניוז".

דונלד טראמפ מסרב לענות לשאלות על המסים שלו. צילום: רויטרס

בעקבות הדיווח עלתה טענה כי הנשיא מעלים מסים והלילה אמר עורך דינו לשעבר, מייקל כהן, כי הנשיא עלול ללכת לכלא ולא רק הוא: גם בני משפחתו מעורבים במזימה. "הוא עלול להיות הנשיא הראשון שעובר מהבית הלבן לכלא, וייתכן שהוא לא יהיה לבד", אמר כהן בראיון לרשת MSNBC. "אני חושב כל שבט טראמפ מעורב בהעלמת המסים הזו - דון, איוונקה ואריק". 

כהן, צריך לזכור, הורשע לפני שנתיים בעבירות מימון בחירות עבור קמפיין טראמפ על התשלומים לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית קארן מקדוגל שטענו כי ניהלו רומן עם טראמפ, ובכך ששיקר לקונגרס ונידון לשלוש שנות מאסר. 

מייקל כהן (צילום: רויטרס)
מייקל כהן (צילום: רויטרס)

כהן, שבינתיים שוחרר מהכלא ומרצה את המשך עונשו במעצר בית, תוקף מאז את הנשיא והלילה אמר: "אלו מזימות המתוחכמות, שנועדו למנוע ממס הכנסה מסים הנדרשים מאוד". לדבריו, "תמיד יש מזימה כשמדובר בשבט טראמפ". 

עם זאת, גם כהן, שפרסם לאחרונה ספר חושפני על עבודתו עם הנשיא, אמר כי לדעתו נושא המסים לא יטריד את תומכי טראמפ. "יש לו בסיס תמיכה שלא באמת משנה לו מה הוא עושה", הסביר הפרקליט. "עבור האנשים האלה, שהיית חלק מהם, הדברים שהוא עושה מקובלים".