ממשלת ארמניה דחתה היום (רביעי) את הצעתו של שר החוץ הרוסי, סרגי לברוב, לקיים ועידת פיוס משותפת עם שרי החוץ של ארמניה ואזרביג'ן. מנגד, במשרד החוץ האזרי הודיעו כי הם לא מתכוונים לעצור את הלחימה, עד אשר יסוגו כל הארמנים מאזורי המריבה, ביניהם האזורים אותם כבש צבא ארמניה בשנות התשעים. 

לחימה בגבול ארמניה-אזרבייג'ן (צילום: רויטרס)

במקביל למאמצים הדיפלומטיים, נמשכו היום הקרבות העזים בין צבאות ארמניה ואזרביג'ן באזור המחלוקת נגורנו-קראבך. גם היום, זה היום הרביעי ברציפות, עולה בהתמדה מניין הקורבנות, כאשר דיווחים סותרים מצביעים על עשרות הרוגים ומאות פצועים, כולל אזרחים, משני הצדדים. בסרטונים שפרסם משרד ההגנה האזרי, נראות פגיעות מדויקות בכוחות הצבא הארמני. מנגד מפרסם משרד ההגנה הארמני סרטון של כיבוש יעד אזרי באזורי הקרבות.

גבר הולך בהריסות בניין מגורים בנגורנו-קראבך (צילום: רויטרס)
גבר הולך בהריסות בניין מגורים בנגורנו-קראבך (צילום: רויטרס)

בתוך כך, הלחימה בקווקז מפלגת את ברית נאט"ו וחילופי האשמות נרשמו בין פריז ואנקרה. מוקדם יותר האשימה ממשלת צרפת את ממשלת טורקיה, התומכת באזרביג'ן, בעידוד הלחימה. בדברים שפרסם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הובעה הסתייגות "מרטוריקת המלחמה המתלהמת שמגלה טורקיה". מוקדם יותר השבוע דווח כי נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הורה להעביר למעלה מ-4,000 לוחמי ארגוני ג'יהאד מסוריה לשורות הצבא האזרי בקרבות בנגורנו-קראבך.

בעוד באנקרה מביעים תמיכה בבאקו, איראן תופסת את הצד הארמני בסכסוך. היום דווח כי ראש ממשלת ארמניה, ניקול פשיניאן, שוחח בטלפון עם נשיא איראן חסן רוחאני. עוד נמסר כי נשיא איראן, לה גבול עם שתי המדינות, הביע את תמיכתו במאמץ הלחימה הארמני.