נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הבוקר (שישי) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ומלאניה רעייתו אובחנו כחולי קורונה, זאת לאחר שהופ היקס, יועצת המקורבת לו, אובחנה גם היא כחיובית לנגיף קורונה. "נתחיל מיד בתהליך הסגר וההחלמה שלנו, נעבור את זה ביחד", כתב הנשיא.

היקס התלוותה לטראמפ בטיסתו במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" לעימות הבחירות בקליבלנד ביום שלישי ולעצרת בחירות במינסוטה ביום רביעי האחרון. עדיין לא ידוע מתי ההבדקה התרחשה, ועל פי חלק מהדיווחים המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן נבדק לקורונה. בשעות הצהריים דווח כי מזכיר המדינה מייק פומפאו ורעייתו, וגם סגן הנשיא מייק פנס ורעייתו - יצאו שליליים בבדיקת קורונה.

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)

מלניה טראמפ התייחסה למצבה הרפואי, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "כפי שנדרשו לעשות אמריקאים רבים השנה, גם אני ובעלי נכנסו לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. אנו מרגישים טוב. דחיתי את כל ההתחייבויות הקרובות שלי, בבקשה שימרו על עצמכם ונעבור את זה ביחד".

רופא הבית הלבן כתב: "הנשיא והגברת הראשונה אובחנו כחולים בקורונה. הם חשים בטוב, ויישארו בבית הלבן במשך תקופת ההחלמה. אני בטוח שהנשיא ימשיך למלא את חובותיו הנשיאותיות ללא פגיעה בהחלמתו".

המכתב ששלח הרופא האישי של טראמפ (צילום: צילום מסך)
המכתב ששלח הרופא האישי של טראמפ (צילום: צילום מסך)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב גם הוא לפרסום תוצאות הבדיקות החיוביות של טראמפ ומלניה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "כמו מיליוני ישראלי, שרה ואני חושבים על הנשיא דונלד טראמפ ועל הגברת הראשונה מלניה טראמפ, ושולחים לחברים שלנו רפואה שלמה ומהירה". 



כזכור, מאז פרוץ הנגיף טראמפ לא לקח אותו ברצינות יתרה, למרות המכה הקשה שספגה ארה"ב מהקורונה, ובמרבית האירועים בחצי השנה האחרונה הוא בחר שלא לעטות מסכה. למעשה, באותם האירועים הוא היה היחיד שלא עשה זאת.

הנשיא האמריקאי מקפיד עדיין לכנות את הקורונה הנגיף הסיני, ואף אמר במהלך נאומו באו"ם כי יש לגרום לסינים לשלם על הנגיף. כמו כן, לאורך החודשים האחרונים הוא סיפק מספר התבטאויות שנויות במחלוקת בנושא, כאשר סתר את המומחים (בהם יועצו הבכיר למאבק בקורונה). בשלב מסוים, הוא אף הפציר באמריקאים לשתות אקונומיקה כדי למגר את המגפה, דבר שנסתר באופן מיידי על ידי גורמי רפואה, שהדגישו כי הדבר מסוכן מאוד.

אחת הפעמים הבודדות בהן טראמפ תועד עוטה מסכה (צילום: רויטרס)
אחת הפעמים הבודדות בהן טראמפ תועד עוטה מסכה (צילום: רויטרס)

כאמור, מוקדם יותר השבוע נערך העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לבין המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. רבים סיכמו את האירוע כעימות הכי נמוך וכאוטי שנראה בהיסטוריה של ארצות הברית, כאשר השניים הטיחו עלבונות אחד בשני והתכתשו בשלל התבטאויות חריגות והאשמות, אך מבלי לעסוק כמעט בכלל במדיניות. העימות הגיע לשיאו כאשר תקף טראמפ את בנו של ביידן ואת משפחתו.

במהלך העימות טראמפ סירב לגנות פעילי "עליונות לבנה" - אך בריאיון שהעניק לפוקס הלילה הוא שינה את עמדתו ואמר כי הוא "מגנה את כל פעילי "עליונות לבנה" ואת ארגון הימין הקיצוני 'הנערים הגאים', שאני לא מכיר אותו כל כך". 

טראמפ מסרב לגנות פעילי "עליונות לבנה" במהלך העימות (צילום: רויטרס)