"לא ברור אם אנחנו בדרך להחלמה": הצוות הרפואי שמטפל בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאושפז בבית החולים הצבאי וולטר ריד במרילנד לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, ערך היום (שבת) הצהרה לתקשורת בה עדכן על מצבו של הנשיא. לדבריהם, "הנשיא במצב טוב, אין לו חום כבר 22 שעות והוא לא מקבל חמצן. אנחנו באופטימיות זהירה". לגבי הגברת הראשונה מלאניה, שגם היא נדבקה בנגיף אך לא אושפזה, אמרו הרופאים כי "היא במצב מעולה, אין שום אינדיקציות לצורך באשפוז והיא נחה בבית". 

עם זאת, מקורב לנשיא מסר לרשת NBC כי הנשיא אכן נזקק לחמצן לפני שהוטס לבית החולים. "מקור מקורב לנשיא מסר כי הסימנים החיוניים שלו היו מאד מדאיגים במהלך היממה האחרונה, וכי 48 השעות הבאות יהיו קריטיות למהלך טיפולו ולסיכויי ההחלמה שלו. עדיין לא ברור אם הוא בדרך להחלמה". 

הנשיא פרסם פוסט בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב: "הרופאים, האחיות וכל הצוות הרפואי הנהדר במרכז וולט ריד ומרכזים אחרים דומים עושים עבודה מדהימה והגיעו להישגים כבירים במהלך ששת החודשים האחרונים במאבקם במגיפה הזו. עם עזרתם, אני חש בטוב".

הנשיא טראמפ בסרטון לפני העברתו לבית החולים

במהלך העדכון על מצבו הרפואי שנערך מוקדם יותר, אנשי הצוות שהורכב ממומחים שונים, עלו לדבר כל אחד בתורם ומסר פרטים חדשים על מצבו של הנשיא המאושפז. "כפי שדווח אתמול, בהתייעצות עם הצוות הרפואי הוחלט להביא את הנשיא לאשפוז כצעד מניעתי", פתח רופא הבית הלבן שון קונלי. "בשעה זו, 72 שעות מרגע האבחון, אנחנו מרוצים מאוד מההתקדמות של הנשיא והשתפרות הסימפטומים מאתמול".

"הנשיא מקבל טיפול מולטי דיספלנרי לטיפול בנגיף, אנחנו משגיחים עליו מקרוב לכל מקרה של הסתבכות כתוצאה מהמחלה או מהטיפולים להחלמתו. אנו מנטרים באופן שוטף את קצב הלב ותפקודי הריאות, וכל המדדים רגילים, בדיקת סטורציה אחרונה הייתה 96%, הוא לא על חמצן, אין לו בעיה לנשום או ללכת מסביב, לא היה לו חום כבר 22 שעות והמצב רוח שלו טוב במיוחד", הוסיף אחד הרופאים. "לפני 48 שעות הוא קיבל טיפול נוגדנים מיוחד ואנו עוקבים מקרוב אחרי התוצאות".

קונלי המשיך ואמר כי "אני לא רוצה להתחייב לתאריך שחרור, בהרבה מקרים קשים מתחילה דלקת בימים 7-10 של המחלה, אז אנו מעריכים מחדש כל יום מה מצבו, מה הוא צריך ומה הצפי להחלמה". הוא התייחס לגורמי הסיכון של הנשיא, והסביר כי מלבד עודף משקל קל והגיל המתקדם - טראמפ בן 74 - אין גורמי סיכון. "בסך הכל הוא בריא מאוד, עם כולסטרול מעולה ומדדים מעולים, הוא ערני ואקטיבי, הוא מקבל את הטיפול הטוב ביותר וכרגע אין שום סיבה לדאגה", סיכם. 

כזכור, ביום שישי הודיע טראמפ בציוץ בטוויטר כי הוא ומלניה נמצאו חיוביים לנגיף קורונה. השניים נדבקו לאחר שנחשפו להופ היקס, יועצת המקורבת לנשיא, שאובחנה גם היא כחיובית לנגיף קורונה. היקס התלוותה לטראמפ בטיסתו במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" לעימות הבחירות בקליבלנד ביום שלישי ולעצרת בחירות במינסוטה ביום רביעי האחרון. עדיין לא ידוע מתי ההדבקה התרחשה, ועל פי חלק מהדיווחים המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן נבדק לקורונה.