איך השפיע אשפוזו של טראמפ על המירוץ לנשיאות ארה"ב? לפי סקר Ipsos שפורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות "רויטרס", המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן נהנה מיתרון של 10 נקודות לעומת מקבילו הנשיא דונלד טראמפ - הפער הגדול ביותר בחודש האחרון. הנשיא, כאמור, אושפז בבית החולים הצבאי וולטר ריד במרילנד לאחר שנדבק בקורונה. יש לציין כי יתרון עשר הנקודות של ביידן על טראמפ גבוה בנקודה-שתיים מההערכות שפרסם ביידן בשבועות האחרונים, אך קיימת אפשרות שמדובר בטעות דגימה.

דונלד טראמפ מעדכן על מצבו מבית החולים

הסקר בדק גם את עמדתם של האמריקאים על מחלתו של טראמפ, ומצא כי חמישה מתוך עשרה רפובליקנים מאמינים שטראמפ היה יכול להימנע מהידבקות בקורונה אם היה מתייחס למגפה יותר ברצינות, וכך גם 65% מכלל האמריקאים. טראמפ כזכור המעיט שוב ושוב בחומרת מגפת הקורונה והתייחס אליה כאל דבר שייעלם מעצמו, ואף לעג לביידן יריבו על כך שעטה מסכה. 

בקרב המבוגרים שצפויים להצביע בבחירות ב-3 בנובמבר, הסקר מצא כי 51% תומכים בביידן, ואילו 41% אמרו כי הם מצביעים לטראמפ. 4% נוספים בחרו במועמד למפלגה שלישית ו-4% נוספים אמרו שהם מתלבטים. 

יותר ממחצית האמריקאים - 55% - מאמינים שטראמפ לא אמר להם את האמת על הנגיף, ורק 34% מאמינים לו. 11% ענו כי אינם בטוחים. 57% מהנשאלים אמרו כי הם לא אוהבים את תגובתו של הנשיא למגפה - עלייה של כ-3 נקודות בהשוואה לסקר שנערך בסוף השבוע שעבר.

עוד עלה מהסקר כי מרבית האמריקאים תומכים במידה רבה בצמצום אירועי הבחירות כדי להבטיח את ביטחונם של כולם: 67% אחוז חושבים שיש להשהות את עימותי הבחירות עד שטראמפ יחלים ולהפסיק את עריכת העצרות בהשתתפות המתמודדים. עדיין לא ברור איך מחלתו של הנשיא תשפיע על עימות הבחירות הבא, שאמור להתקיים באמצע החודש. 

הסקר נערך באופן מקוון באנגלית ברחבי ארצות הברית ואסף תגובות של 1,005 מבוגרים בארה"ב, בתוכם 596 מצביעים פוטנציאלים.