פרס נובל ברפואה הוענק היום (שני) להארווי אלטר, מייקל האוטון וצ'ארלס רייס. השלושה זכו בפרס על גילוי וירוס הפטיטיס C.

הטקס השנה עמד בסימן משבר הקורונה הפוגע בכל מדינות העולם. מחר יוענק פרס נובל בפיזיקה וביום רביעי יוענק הפרס בכימיה. ביום חמישי יוענק פרס נובל לספרות וביום שישי יוענק הפרס לשלום. סדרת הטקסים צפויה להסתיים ביום שני בשבוע הבא, כאשר יוענק פרס נובל בכלכלה.

"המגפה היא משבר חריף עבור כל האנושות, אבל היא גם ממחישה את חשיבות המדע", אמר לארס הייקנסטן, יו"ר מוסד פרסי הנובל בשבדיה. השנה לא צפויים פרסים הקשורים למאבק במשבר הקורונה בתחומי המדע, שכן פיתוח ומחקר של חיסון ואמצעים נוספים להתגוננות מפני הנגיף אורכים זמן רב, לעתים שנים. "חברי הוועדה לא מושפעים ממה שצפוי לקרות בעתיד בנוגע למאבק בנגיף", אומר ארלינג נורבי, לשעבר מזכיר האקדמיה המלכותית השבדית למדעים המעניקה את הפרסים. "לעתים זה יכול לקחת לפחות 10 שנים לפני שאתה יכול להבין את ההשפעה האמיתית של פיתוח רפואי ומדעי", אומר נורבי, חוקר נגיפים בעצמו.

טרם ההכרזה על הזוכים בפרס, הועלו אפשרויות רבות, לפיהן, בין השאר, הזוכים הצפויים בפרס יהיו הצרפתי-אוסטרלי ג'ק מילר והאמריקאי מקס קופר, על גילוי תאי T ו-B בשנות ה-60, מה שהוביל לימים לפריצת דרך בחקר הסרטן ווירוסים שונים. הצמד זכה בשנה שעברה בפרס לסקר בארה"ב.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים. הארגון מועמד לפרס נובל לשלום.

אפשרות נוספת לזכייה בפרס נובל לרפואה הייתה הלבנונית שנולדה בארה"ב, הודא זועבי. זועבי התפרסמה כשגילתה מוטציה גנטית הגורמת להפרעה מוחית בשם "תסמונת רט".  גם האמריקאית מרי-קלייר קינג מועמדת לפרס, על גילויה את הגן BRCA1. מדובר בגן האחראי על העברה תורשתית של סרטן השד. 

שני שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים לזכות בפרס נובל לרפואה הם עמנואל צ'רפנטיר מצרפת וג'ניפר דודנה האמריקאית, על טכניקת עריכת הגנים שחקרו ונודעת בשם CRISPR-Cas9. מדובר ב"מספריים" גנטיות שמשמשות להסרת מוטציות גנטיות בגוף האדם והחלפתן ב"גרסה נכונה".

ביום שלישי צפויים לזכות בפרס נובל לפיזיקה האסטרופיזיקאים שפ דולמן מארה"ב והגרמני היינו פלקה על עבודתם שהובילה לתמונה של חור שחור באפריל 2019. הערכות נוספות צופות כי הפרס ילך דווקא למתמטיקאי האמריקאי פטר שור שחוקר מחשבים קוואנטים, או לצרפתי אלן אספקט על עבודתו בתחום ההסתבכות הקוונטית.

בפרס נובל בכימיה צפוי לזכות כריסטופר מארי על עבודתו בתחום הננו-קריסטלים המוליכים למחצה או חלוץ ריצוף הגנים האמריקאי לירוי הוד. מועמדים נוספים לפרס הם האמריקאים הארי גריי, ריצ'רד הולם וסטפן ליפארד עם עבודתם בתחום הכימיה הביו-אורגנית.

מספר מועמדים מתחרים על פרס נובל לשלום, ביניהם תומכי תקשורת חופשית כמו ארגון "כתבים ללא גבולות" או "המועצה להגנה על עיתונאים". בנוסף, פעילי סביבה שונים ובראשם הנערה השבדית גרטה ת'ורנברג מועמדים אף הם לפרס. אחד המועמדים המעניינים לפרס הוא ארגון הבריאות העולמי.

בתחום הספרות מועמדים המשוררת הקנדית אן קארסון והסופר האמריקאי-ג'מייקני ג'מייקה קינקייד. מועמדים נוספים בתחום הם מרגרט אטווד הקנדית, ומרלין רובינסון וג'ויס קארול האמריקאים.