מסקר שערך ה-SSRS ופורסם היום (שלישי) ב-CNN, עולה כי סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן מוביל עם יתרון משמעותי של 57% מהקולות, לעומת הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ שקיבל 41% מהקולות. הסקר נערך לאחר העימות הראשון שהיה שנוי במחלוקת, ולאחר שפורסם כי טראמפ נמצא חיובי לנגיף הקורונה.

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)


המצביעים מעדיפים את ביידן באופן כללי על פני טראמפ במספר נושאים להם חשיבות קריטית במירוץ לנשיאות, וביניהם התפרצות הקורונה (59% מעדיפים את ביידן, 38% את טראמפ), שירותי בריאות (59% - 39%), אי שוויון גזעי באמריקה (62% - 36%), מועמדות לבית המשפט העליון (57% - 41%) ופשע ובטיחות (55% - 43%).

אפילו בשאלה מי יתמודד טוב יותר עם הכלכלה, מוביל ביידן את טראמפ עם רוב של 50% מהקולות, לעומת 48% שקיבל טראמפ. 52% מהאמריקנים אמרו בסקר הנוכחי כי קיבלו רושם חיובי מסגן הנשיא לשעבר, לעומת 39% שטוענים כך לגבי טראמפ. שישה מתוך עשרה אמריקאים טוענים כי הם בטוחים כי ההצבעות יספרו באופן מדוייק, עלייה קלה מאז אוגוסט. 
 
הסקר מוכיח שביידן השיג תמיכה משמעותית בקרב כמה גושי הצבעה מרכזיים, ביניהם נשים לבנות בעלות תואר אקדמי ונשים אפרו-אמריקאיות, כשמנגד רמת התמיכה בטראמפ בקרב תומכיו המושבעים נותרה חזקה כפי שהייתה, אם לא יותר. בקרב גברים לבנים ללא תואר אקדמי, למשל, התמיכה בטראמפ גדלה מ-61% בספטמבר ל-67% כעת, אך נראה שלא הצליח לשכנע את הקבוצות שהקמפיין שלו צריך למשוך כדי לפגוע בהובלה של ביידן.

הסקר מצביע על כך שהעימות עצמו סייע בהובלתו של ביידן, בעיקר בקרב האוכלוסיה האפרו-אמריקאית, לאחר שטראמפ לא הסכים לגנות פעילי "עליונות לבנה". המצביעים שצפו בו חושבים שביידן ניצח בעימות (57%), לעומת 26% אשמרו שטראמפ ניצח בעימות.

הנושאים החשובים ביותר לבוחרים משתנים באופן דרמטי עם העדפת הנשיא שלהם. התומכים של טראמפ נוטים הרבה יותר מאשר תומכי ביידן לתעדף את נושא הפשע והבטיחות באמריקה (51% בקרב תומכי טראמפ - 33% בקרב תומכי ביידן) והכלכלה (48% בקרב תומכי טראמפ - 36% בקרב תומכי ביידן).

בקרב תומכיו של ביידן, 66% מאמינים שההתמודדות עם הקורונה חשובה ביותר להצבעה לעומת 21% בקרב תומכי טראמפ, 63% טוענים כי יחסי הגזע חשובים לעומת 16% ממצביעי טראמפ, 58% רואים את שירותי הבריאות כחשובים לעומת 25% מתומכי טראמפ, ו-51% אומרים כי שינויי האקלים חשובים ביותר לעומת 5% בלבד מתומכי טראמפ.

יש לציין שבאותו סקר בדיוק של ה-CNN שנערך בחודש אוקטובר 2016 ובחן את יחסי הכוחות בין הילרי קלינטון לטראמפ, הובילה קלינטון ב-12%, ואכן לפי תוצאות הבחירות קלינטון זכתה במירב הקולות - 48.18%, אולם טראמפ זכה ברוב האלקטורים.