נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם היום (רביעי) גינוי למאמצי משטרת ניו-יורק לפזר חגיגה המונית של חסידי חב"ד. בציוצו של טראמפ ציין כי התמונות מזכירות לו "תקופות חשוכות יותר של ההיסטוריה היהודית המודנית".

אתמול התכנסו רבים מחסידי חב"ד בניו-יורק לחגיגות שמחת בית השואבה ברחובות בורו פארק בשכונת ברוקלין. עם פרסום התמונות מהאירוע מיהרה המשטרה המקומית לחגיגה על מנת לאכוף את תקנות הקורונה שהופרו. בין השאר אוסרות התקנות על כינוסים המוניים באזורים אדומים, לרבות האזור בו התקיימה החגיגה בברוקלין, יחד עם שכונות חרדיות נוספות בעיר.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

השחקן ותומכו הנלהב של הנשיא, ג'יימס וודס, צייץ מחדש את צילומי הווידאו של המשטרה שפעלה במטרה לפזר את החגיגה. בציוצו רמז וודס כי ראש עיריית ניו-יורק ביל דה-בלאזיו היה מעורב ברדיפה המונית של יהודים: "פיזור היהודים הוא מחזה שלעולם לא הייתי מצפה לראות בחיי האמריקאים. דה-בלאזיו הוא פושע, לא פלא שהוא שינה את שמו מווילהלם, הוא חרא בריון אנטישמי", כתב וודס.

בסערה שעורר הבוקר הנשיא, הוא הביע חיזוק מרומז לדבריו של וודס, לפיהם ראש עיריית ניו-יורק, פוליטיקאי דמוקרטי, עוסק ברדיפות כלפי הקהילה היהודית בעיר: "וואו מה התמונה העגומה הזו מזכירה לכם? אני הדבר היחיד שעומד בדרכו של השמאל הרדיקלי! הצביעו!", צייץ טראמפ בציוץ חוזר של הציוץ של וודס.