ד"ר שון קונלי, רופא הבית הלבן, הצהיר כי דונלד טראמפ אינו מידבק יותר, ובעוד הנשיא האמריקאי יחדש היום (שני) את עצרות ההמונים שלו בקמפיין הבחירות, לראשונה מאז חלה בנגיף הקורונה. ממצאי סקר חדש מצביעים על רוב מכריע המאמין כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן יוכל לטפל טוב יותר במגיפה.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

בהודעה שפרסם ד"ר קונלי ביום שבת בערב, הוא ציין כי הנשיא יכול לצאת מהבידוד, וכי תוצאות הבדיקות שלו הראו כי "אינו נחשב יותר כבעל סיכון להדבקה עבור אחרים". עם זאת, קונלי ואנשי הבית הלבן עדיין לא חשפו אם ומתי הייתה בדיקת הקורונה השלילית האחרונה של טראמפ.

המזכר של קונלי פורסם זמן קצר לאחר שטראמפ נאם במשך כ־18 דקות ממרפסת הבית הלבן בפני כאלפיים מתומכיו בעצרת בנושא "חוק וסדר", ההופעה הפומבית הראשונה שלו מאז עזב את בית החולים. בניגוד לאירועים הקודמים בבית הלבן, הפעם עטו חלק מהנוכחים מסיכות, אולם לא הייתה הקפדה על שמירת מרחק.

הלילה צפוי טראמפ לקיים בסנפורד שבפלורידה עצרת גדולה, שבמקור הייתה אמורה להיערך ב־2 באוקטובר, יממה אחרי שאובחן כנשא של הנגיף. בהמשך השבוע הוא אמור להגיע גם למדינות המפתח פנסילבניה ואיווה, כאשר המרוץ לנשיאות מגיע לשלבי הסיום.

ג'ו ביידן מתייחס למחלתו של הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס

סקר שפורסם אתמול הראה שג'ו ביידן מוביל בפער של 17% על פני טראמפ בסוגיית האמון בטיפול במגיפת הקורונה. 55% מהנשאלים בסקר של ה"וושינגטון פוסט" וחדשות ABC אמרו כי הם בוטחים יותר בביידן, לעומת 38% בלבד שהביעו אמון בנשיא. עם זאת, בסוגיית האמון בטיפול בכלכלה, טראמפ מוביל באחוז אחד - 48% לעומת 47%. 54% מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים את ביידן בתור נשיא לעומת 42% לטראמפ.

בתוך כך, ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח אתמול כי בממשלה הבריטית נערכים לניצחון של ביידן בבחירות, והשרים נקראו ליצור קשרים עם אנשיו של המועמד הדמוקרטי. לפי הדיווח, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון קיבל אזהרה כי יש סיכוי של 85% להפסד של טראמפ, וכי יש סיכוי גבוה שהדמוקרטים ישלטו גם בשני בתי הקונגרס. "אנחנו מוחקים את טראמפ בדאונינג 10 כעת", אמר בכיר במפלגה השמרנית.

עם זאת, גורמים דיפלומטיים בריטים הודו כי ג'ונסון צפוי לעמוד בפני קשיים מול ביידן, הן בשל עמדותיו של המועמד הדמוקרטי בנושא צפון אירלנד והברקזיט, והן בשל אמירתו נגד ברק אובמה ב־2016, כי "שורשיו הקנייתים למחצה של הנשיא לא אהבו את האימפריה הבריטית". "הדמוקרטים זוכרים את זה", אמר אחד הגורמים. "יהיו גם עונשים למי שליקקו לטראמפ. אנגלה מרקל לא עשתה את זה, מקרון כן, ואז הפך לקשוח. הדמוקרטים לא אוהבים את הברקזיט".