מתקרבים לבחירות: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויריבו מהמפלגה הדמוקרטית, המועמד לנשיאות ג'ו ביידן, ערכו הלילה (שישי) ראיונות שנערכו במקביל, במקום העימות השני שתוכנן לקראת הבחירות אך בוטל בשל סירובו של טראמפ להשתתף באירוע מקוון בעקבות הידבקותו בקורונה.

במהלך הדברים, תקף ביידן את הנשיא המכהן בשידור חי ממרכז החוקה הלאומי בפילדלפיה, וביקר את טראמפ בחריפות על התנהלותו במשבר הקורונה. "הנשיא פספס הזדמנויות והמשיך לומר דברים לא נכונים בנושא. ממשלו טען כי הנגיף יעלם עד חג הפסחא או עד הקיץ. טראמפ לא דיבר על מה שצריך לעשות משום שהוא דאג לשוק המניות", אמר ביידן. 

ג'ו ביידן במהלך הראיון (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן במהלך הראיון (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

עוד הוסיף כי מעבר למניעים כלכליים, מדובר בפאניקה כללית של הנשיא שהשפיעה על פעולותיו. "טראמפ טוען כי נהג כפי שנהג כדי למנוע בהלה בקרב הציבור האמריקאי. הציבור לא נכנס לפאניקה - הוא נכנס לפאניקה", האשים. 

באירוע מקביל שנערך במוזיאון פרז במיאמי, הנשיא נשמע מגמגם בתשובותיו, בייחוד כשנשאל האם נבדק לנוכחות נגיף הקורונה לפני העימות הראשון שנערך בינו לבין ביידן. בתגובה לשאלה זו, אמר הנשיא: "אני לא זוכר, אני נבדק כל הזמן. אחרי העימות, אני חושב שיום אחריו, אובחנתי כחיובי. זו הפעם הראשונה בה גיליתי על המחלה עד כה". הוא נשאל בנושא עוד פעמיים, והשיב לבסוף שאינו זוכר ואולי נבדק ואולי לא. 

במקביל, המועמד הדמוקרטי ביידן התייחס למחדל הבדיקות ואמר כי בעימות הבא שייערך בין השניים, הוא צפוי לעמוד על קיום בדיקה ועל תוצאה שלילית לפני שהאירוע יערך.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

הראיונות המקבילים של טראמפ וביידן  (צילום: REUTERS/Octavio Jones)
הראיונות המקבילים של טראמפ וביידן (צילום: REUTERS/Octavio Jones)

בתוך כך, בהמשך נאומו, גינה טראמפ קבוצות קיצוניות של העליונות הלבנה: "גיניתי את הארגונים הללו, עשיתי זאת במשך כל השנים, אבל תמיד שואלים את השאלה הזו", תקף טראמפ את מנחה הראיון. עוד הוסיף כי איש לא שואל את ביידן שאלות כאלו. 

בהמשך, בניגוד להתבטאויות קודמות שלו בנושא, התחייב הנשיא להעביר את הנשיאות לביידן במידה ויפסיד בבחירות, אך חזר על טענותיו כי תוצאות הבחירות הקודמות העידו על אי סדרים חמורים. "ריגלו אחרי הקמפיין שלי בפעם הקודמת וניסו להפיל נשיא מכהן שנבחר בבחירות, ואז שואלים אותי אם אסכים להעברה שקטה של הנשיאות? אז התשובה היא כן - אבל אני רוצה שייערכו בחירות באופן הגון. כשאני רואה אלפי פתקי הצבעה עם שמי שנזרקו לפח, אני לא שמח על כך", טען הנשיא. 

דונלד טראמפ במהלך הראיון המקביל (צילום: REUTERS/Carlos Barria)
דונלד טראמפ במהלך הראיון המקביל (צילום: REUTERS/Carlos Barria)

כאמור, שני האירועים הועברו במקביל בשידור חי, ובמהלכם ענו המועמדים על שאלות של משתתפים בקהל. כזכור, העימות השני בין השניים היה אמור להיערך באופן וירטואלי, בשל הידבקותו של טראמפ בנגיף הקורונה, אך הוא בוטל לבסוף בעקבות סירובו של הנשיא להשתתף באירוע. העימות השלישי והאחרון בין המועמדים מתוכנן להתקיים ב-22 באוקטובר בנאשוויל שבמדינת טנסי.