התובע המיוחד לענייני טרור של צרפת, ז'אן פרנסואה ריקרד, התייחס היום (שבת) בתדרוך עיתונאים לאירוע הרצח המזעזע שאירע אמש במדינה, כאשר צעיר כבן 18 תקף לאור יום מורה להיסטוריה בחטיבת ביניים ושיסף את גרונו. עפ"י חלק מהדיווחים, הוא ערף את ראשו של המורה. "משטרת צרפת עצרה תשעה אנשים בחשד למעורבות באירוע" אמר התובע הצרפתי, "בין העצורים קרוב משפחה של חברה בארגון המדינה האיסלאמית".

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לזירת הדקירה (צילום: רויטרס)

"בית הספר קיבל איומים רבים לאחר שהקורבן, מורה להיסטוריה, הציג לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד במהלך השיעור", סיפר התובע הצרפתי ופירט את השתלשלות האירועים: "התוקף, צעיר יליד מוסקבה, ממוצא צ'צ'ני, הגיע למקום במצוד אחר המורה ודרש מתלמידי בבית הספר להצביע עליו או לחשוף את מקום הימצאו".

פרנסואה ריקרד המשיך וסיפר: "לאחר שערף את ראשו של המורה, פרסם הרוצח תצלום של גופת בטוויטר, צירף הודעה בה הצהיר כי הוא זה אשר ביצע את ההרג".

תיעוד מזירת הדקירה סמוך לפריז (צילום: רשתות חברתיות)

"הרצח אירע בגלל שהמורה לימד על חופש הביטוי", אמר כזכור נשיא צרפת, עמנואל מקרון בהתייחס לאירוע החמור והדגיש כי "צרפת עומדת מאחורי מוריה. הטרוריסטים לא יפרידו בינינו והמתנגדים לא ינצחו". עוד נציין כי לפי עדי ראייה שנכחו במקום, הדוקר צעק "אללה אכבר" לפני שתקף את הקורבן ושיסף את גרונו. הוא נורה למוות על ידי המשטרה הצרפתית. לפי חלק מהדיווחים, התוקף ערף את ראשו של הקורבן, אך המשטרה הצרפתית הכחישה זאת.