לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב, הוועד היהודי -אמריקאי (AJC) פרסם ממצאי סקר, לפיהם, מרבית היהודים האמריקאים יצביעו למתמודד הדמוקרטי ג'ו ביידן. על פי תוצאות הסקר, 75% מהם יצביעו למועמד הדמוקרטי, לעומת 22% שיצביעו לדונלד טראמפ

לדברי הארגון מדובר בסקר המקיף ביותר מבין סקרי הארגונים היהודיים בארה"ב. הוא בוצע בין ה-9 בספטמבר עד ה-4 באוקטובר, 2020 , בקרב מדגם מייצג של 1,334 נשאלים יהודים אמריקאים בגילאי 18 ומעלה.

טראמפ תקף את ביידן: "היית הגרוע בכיתה שלך". צילום: רויטרס

עוד עולה מהממצאים כי בדומה לסקרים קודמים שערך הארגון בשנות בחירות, יש חלוקה ברורה בין הזרמים היהודיים לתמיכה במפלגות הפוליטיות. מבין הנשאלים, 53% הזדהו כדמוקרטים, 14% כרפובליקנים, ו-25% כעצמאיים. הנשיא טראמפ הוא המועמד המועדף על 74% מהאורתודקסים, 23% מהקונסרבטיבים, 20% מהרפורמים, 3% מהיהדות המתחדשת ו-14% מהיהודים החילונים. ביידן הוא המועדף על 18% מהאורתודוקסים, 72% מהקונסרבטיבים, 78% מהרפורמים, 93% מהיהדות המתחדשת ו-83% מהיהודים החילונים.

הארגון מסבירים כי "התמיכה בסגן הנשיא לשעבר ביידן בקרב היהודים משקפת את חוסר שביעות הרצון מתפקודו של הנשיא טראמפ, כמשתקף מהסקר. 77% מהמשיבים ענו כי אינם מרוצים מתפקודו של הנשיא, וזאת לעומת 22% שכן היו מרוצים".

"בפערים ניכרים", עולה מהסקר, היהודים האמריקאים מאמינים שג'ו ביידן יתמודד בצורה טובה יותר עם נושאים מרכזיים שעל סדר היום בארה"ב מאשר דונלד טראמפ. אלו כוללים את מגפת הקורונה, המלחמה הטרור והאנטישמיות בארה"ב".