לקראת הסכם עם ישראל? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (שני) כי סודאן תוסר מרשימת תומכות הטרור, לאחר שתשלם פיצויים לקורבנות הטרור האמריקאים. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה החדשה בסודאן, עושה התקדמות נהדרת, והיא הסכימה לשלם 335 מיליון דולרים לקורבנות טרור אמריקאים ובני משפחותיהם. ברקע שהכספים יעברו, אני אסיר את סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור. מדובר בצדק עבור האמריקאים וצעד גדול עבור סודאן".

לאחר הודעתו של טראמפ פרסם ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ ציוץ משלו, בו הודה לנשיא וכתב: "מצפים ומחכים להודעתך הרשמית בקונגרס על הוצאתנו מרשימת המדינות שמממנות טרור - דבר שעלה לסודאן רבות".

"זוהי התמיכה החזקה ביותר בתהליך המעבר לדמוקרטיה בסודאן ולעם הסודאני", המשיך חמדוכ. "סוף סוף ניפטר מהעול הכבד שהותיר לנו הממשל הקודם והפסול, ונחזור ונדגיש כי אנחנו אנשים שוחרי שלום שמעולם לא תמכו בטרור".

מוקדם יותר היום פורסמו בתקשורת הערבית דיווחים לפיהם ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, החליט לתמוך בהסכם שלום עם מדינת ישראל. חמדוכ לאורך חודשים רבים היה בכיר המתנגדים בממשל הסודאני להסכם השלום עם ישראל. בראיון שנערך עמו לפני מספר שבועות אמר כי "אין לממשלת המעבר בסודאן מנדט לקבל החלטות ארוכות טווח כמו הסכם נורמליזציה עם ישראל".

חתימת ההסכם בבית הלבן (צילום: Reuters Marketplace: US NETWORK POOL)

בסוף השבוע שעבר פורסם כי ארה"ב הציבה אולטימטום לממשלת סודאן בנוגע לנירמול היחסים עם ישראל. ממשל טראמפ לוחץ על ח'רטום להסכים לנירמול היחסים עם ישראל, בתמורה להסרת סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור.