הישג לרפובליקנים: הסנאט האמריקאי אישר הלילה (בין שני לשלישי) את מינוי השופטת השמרנית איימי קוני בארט לבית המשפט העליון, מי שהייתה המועמדת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לתפקיד. מינוי זה יוצר רוב מוחלט לשמרנים, שמהווים כעת שישה מקרב תשעת שופטי העליון. בארט תהיה האישה החמישית שתכהן בתפקיד שופטת בבית המשפט העליון. 

בהצבעה תמכו 52 חברי סנאט במינויה לעומת 48 שהתנגדו לכך. הסנאטורית הרפובליקנית סוזאן קולינס ממיין הייתה היחידה שחצתה את הקווים והצביעה עם הדמוקרטים נגד מינויה של בארט. 

בארט הושבעה הלילה כשופטת בבית המשפט העליון של ארצות הברית בטקס שנערך במדשאה הדרומית של הבית הלבן. בקהל נכחו מספר סנאטורים רפובליקנים, ביניהם טד קרוז מטקסס, מייק לי מיוטה, ג'יימס לנקפוד מאוקלהומה ורון ג'ונסון מוויסקונסין.  

כזכור, לפני חודש הכריז טראמפ על בארט כמחליפה המיועדת של השופטת הדמוקרטית רות ביידר גינסבורג שהלכה לעולמה מספר ימים לפני כן. 

בארט, שנחשבת לשופטת שמרנית הדוגלת בפרשנות מילולית על בסיס החוקה האמריקאית, היא אם לשבעה ילדים. היא נולדה בניו אורלינס, לואיזיאנה, ונשואה לעורך דין. בעבר שימשה בתפקיד עוזרת משפטית לשופט בית המשפט העליון אנטונין סקאליה. 

בנוסף, השופטת החדשה בבית המשפט העליון של ארה"ב ידועה ככזו התומכת במניעת הפלות ומצדדת בעמדת התאגידים הגדולים בסכסוכי עבודה גדולים מול הוועדים. בארט גם חברה בארגון נוצרי קתולי שמרני הדוגל, בין השאר, במבנה הפטריאכלי של המשפחה. לאור גילה הצעיר, היא עשויה לכהן בתפקיד במשך עשרות שנים עד פרישתה.