ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר היום (שלישי) בשיחה עם סוכנות הידיעות AP כי איראן החלה בבניית מתקן תת קרקעי לאחסון צנטריפוגות, לאחר שהקודם התפוצץ ב"מתקפה" שהתרחשה במהלך הקיץ. הוא ציין עוד כי "איראן ממשיכה לאגור כמויות גדולות יותר של אורניום מועשר בדרגה נמוכה, אך נראה כי אין לה די בכדי לייצר נשק גרעיני".

כאמור, לאחר הפיצוץ שהתרחש בנתנז בחודש יולי האחרון, גורמים בטהרן אמרו כי יקימו מבנה אחסון חדש, במיקום בטוח יותר באזור ההרי סמוך. תמונות לווין של אזור נתנז שנותחו על ידי מומחים שונים לא הציגו סימנים של התחלת בנייה במחוז איספהאן במדינה.

הפיצוץ בכור בנתנז. צילום: רשתות ערביות

כזכור, בקיץ האחרון התרחשו מספר פיצוצים באיראן, בהם אחד במתקן הגרעין בנתנז. גורמי מודיעין העריכו  כי הנזק שנגרם לאיראן כתוצאה מפיצוץ המתקן גבוה משחשבו, ועשוי לעכב את תוכנית הגרעין האיראנית בכשנתיים - כך בניו יורק טיימס. עוד העריכו הגורמים כי הפיצוץ היה מבצע משותף של ישראל וארצות הברית, וכי יכולת ייצור הצנטריפוגות של איראן תשתקם רק בעוד כשנה לפחות.

כמו כן, העריכו הגורמים כי איראן צפויה להגיב לפיצוץ בפעולת נקם. עם זאת, הם העריכו כי התגובה תתעכב מעט, מכיוון שהאיראנים יעדיפו להמתין עד אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר השנה. בטהרן מאמינים, כך נטען, כי במידה וג'ו ביידן ייבחר, הדבר יביא למדיניות מתונה יותר כלפיהם.