פחות משבוע לבחירות הדרמטיות לנשיאות ארה"ב הציגו הקמפיינים של שני המועמדים את טיעוני הסיכום שלהם: דונלד טראמפ בקריאת הרגעה לגבי מגיפת הקורונה, וג'ו ביידן במסר כי ההצבעה היא "קרב על נשמת האומה".

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)

הנשיא המשיך אתמול בבליץ העצרות שלו לקראת קו הסיום, הפעם במדינות המפתח מישיגן, וויסקונסין ונברסקה. אף שהמספרים של נדבקי הקורונה ושל המאושפזים שוב נמצאים בעלייה במדינות רבות בארה"ב, טראמפ ממשיך לקדם את המסר כי הכל תחת שליטה וכי בקרוב יגיעו החיסונים שיעלימו את הנגיף.

"בלי קשר למספר העולה של המקרים, לאנשים פשוט נמאס מהחרא הזה", הסביר מקורב לקמפיין טראמפ את הגישה של הנשיא. "זה נמצא פה כבר שמונה חודשים וכבר יש עייפות מכל עניין הקורונה. לפני שלושה חודשים אנשים אמרו שהנגיף הוא הנושא מספר אחת עבורם, אבל עכשיו הם מדברים על שיקום כלכלי".

נוסף לכך, אתמול פרסם טראמפ תשדיר חדש שבו הוא נראה מפיל את שני יריביו בבחירות הקודמות והנוכחיות - הילרי קלינטון וג'ו ביידן. בסרטון הערוך נראה הנשיא זורק כובעי "להפוך את אמריקה לנהדרת שוב" לעבר תומכיו, אולם הכובעים מפילים את קלינטון וביידן. מנגד, ביידן מנסה להעביר מסר מאחד יותר לקראת סיום המרוץ, בשני תשדירים - הראשון עם המועמד הדמוקרטי והשני עם רעייתו ג'יל - ללא התייחסות ישירה לטראמפ עצמו.

"התחלתי את הקמפיין הזה באמירה שאנחנו בקרב על נשמת האומה הזו, ואני מאמין בזה אפילו יותר כיום", אמר סגן הנשיא לשעבר. "האופי נמצא על פתק ההצבעה, האופי של המדינה, וזו ההזדמנות שלנו להשאיר מאחורינו את הפוליטיקה האפלה והזועמת של ארבע השנים האחרונות".

ג'יל ביידן הדגישה את סיפורו האישי של בעלה, שרעייתו הראשונה ובתו התינוקת נספו בתאונת דרכים לפני כ־50 שנה. "האמונה של ג'ו סייעה לו להפנות את האבל שלו למטרה. זה נתן לו את החוזק להילחם עבור משפחות אחרות בעת שהיה בסנאט, ולנסוע כל יום שעתיים ברכבת כדי להיות עם המשפחה שלו", אמרה.

בתוך כך, אמש הצטרפה השופטת השמרנית איימי קוני בארט לבית המשפט העליון באופן רשמי, אחרי שהושבעה על ידי נשיא בית המשפט ג'ון רוברטס במקומה של רות ביידר גינסבורג המנוחה, וכעת יש לשמרנים רוב של שישה מול שלושה ליברלים. ביום שני בלילה אישרו הרפובליקנים את המינוי ברוב של 52 מול 48, ומיד לאחר מכן נערך טקס השבעה ראשון בבית הלבן. "זה יום רב־חשיבות עבור אמריקה, עבור החוקה ועבור שלטון חוק הוגן וללא משוא פנים", אמר טראמפ.