ביום שלישי ייערכו הבחירות לנשיאות ארצות הברית. שני המתמודדים העיקריים הם הנשיא המכהן דונלד טראמפ ומועמד המפלגה הדמוקרטית, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. הרבה דם רע היה במערכת הבחירות הזו בין שני המועמדים, בעיקר על רקע ההפגנות האלימות בעקבות הרג אפרו אמריקאים על ידי אנשי משטרה, וכן בשל הטיפול במגפת הקורונה, שגבתה את חייהם של מעל 200 אלף אזרחים אמריקאים.

טראמפ וביידן נשאלים על גזענות בעימות האחרון (צילום: רויטרס)

כרגע הסקרים נוטים לטובתו של ביידן, ונצחונו נראה מובטח עם תמיכה בציבור של מעל 50%. עם זאת, בבחירות הקודמות, בין טראמפ לבין הילרי קלינטון היה מצב דומה, כשכל הסוקרים והפרשנים היו בטוחים שקלינטון תנצח. היא אמנם זכתה במרב קולות המצביעים, אבל שיטת החבירות האמריקאית הייתה לרעתה, שכן טראמפ זכה ביותר אלקטורים ונבחר לנשיא ה-45 של ארצות הברית. 

אבל במי הישראלים היו בוחרים לו הייתה להם זכות הצבעה - בטראמפ, שהעביר את השגרירות לירושלים, קבע שההתנחלויות אין הפרה של החוק הבינלאומי, סייע בהשגת הסכמים בין ישראל לשלוש מדינות ערביות וחתנו ובתו הם יהודים, או בביידן, שנהנה מתמיכה של מרבית יהודי ארצות הברית, היה סגנו של הנשיא אובמה בממשל שסיפק לישראל את הסיוע הביטחוני הגדול ביותר אי פעם ונחשב לידי גדול של ישראל?