מנהיגה לשעבר של מפלגת הלייבור הבריטית ונציג מחוז צפון איזלינגטון בפרלמנט בהווה, ג'רמי קורבין, הושעה היום (חמישי) מתפקידו לאור תגובתו על דוח העוסק באנטישמיות במפלגה. לאחר פרסום הדו"ח, הוא דחה את ממצאיו וטען כי: "הבעיה הופרזה באופן דרמטי בשל נסיבות פוליטיות". לאחר ההחלטה על הדחתו, תקף את ההחלטה ואמר: "אאבק בהחלטה הפוליטית להשעות אותי". 

דובר המפלגה אמר: "לנוכח תגובתו של קורבין בנושא, ומשהחליט לא לחזור בו מדבריו, המפלגה החליטה להדיחו עד לחקירה בעניין". לאחר התבטאותו, ערך קורבין מסיבת עיתונאים ובה חזר פעם נוספת על דבריו ואף הוסיף: "אינני חלק מהבעיה". 

הדוח שהוגש על ידי הוועדה לשוויון וזכויות אדם (EHRC), מצא כי מפלגת הלייבור פעלה בניגוד לחוק, בעצם התמודדותה עם תלונות עבר שהתקבלו בגין אנטישמיות, בזמן כהונתו של קורבין כיושב הראש. 

ג'רמי קורבין (צילום: רויטרס)
ג'רמי קורבין (צילום: רויטרס)

מנהיגה הנוכחי של המפלגה, קיר סטארמר, נתן את תגובתו גם כן על ממצאי הדוח: "ואם עדיין, למרות הכאב והצער, וכלל הראיות בדוח, יש כאלו שאינם רואים באנטישמיות שבמפלגת הלייבור בעיה, אז בכנות, הוא חלק מהבעיה וצריך להרחיקו מהמפלגה".  

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, מסר בתגובה: "החלטות מפלגת הלייבור היום הן אבן דרך חשובה במיגור נגע השנאה והאנטישמיות במפלגה היסטורית וחשובה מאד בבריטניה. זהו ציון דרך חשוב עבור העולם כולו בהוצאת האנטישמיות אל מחוץ למשחק הפוליטי". 

"בתקופת כהונתי כיו"ר מפלגת העבודה הישראלית וראש האופוזיציה, פניתי אל יו"ר מפלגת הלייבור דאז, ג'רמי קורבין והזמנתי אותו לבקר באתר יד ושם במטרה ללמוד על השואה ולקחיה. הדגשתי בפניו את החשיבות בביקור כזה עבור יו"ר מפלגה חשובה בבריטניה. הוא לעולם לא השיב לי כמו גם לפנייתי אליו  כיושב ראש הסוכנות היהודית בדרישה נוספת שימגר את האנטישמיות במפלגתו. ניכרת הייתה ההתעלמות והאטימות".