איחוד האמירויות וישראל אישרו היום (ראשון) הסכם המקנה פטור הדדי מאשרות כניסה, וזאת לאחר שבמסגרת טקס שנערך לפני כשבועיים נחתמו מספר הסכמים, וביניהם הסכם לפטור מאשרות כניסה למדינות. לפי ההסכם, ישראלים שיטוסו לאיחוד האמירויות לא יהיו זקוקים לוויזת כניסה ואזרחי איחוד האמירויות שיגיעו לישראל לא יזדקקו גם הם לוויזות. מדובר בהסכם יחיד מסוגו בין ישראל למדינה ערבית.

ביקור בדובאי, איחוד האמירויות. צילום: ג'קי חוגי

איחוד האמירויות, על אף שנחשבת ליברלית, מחייבת את הנכנסים מרוב מדינות העולם בויזה. רק נכנסים ממדינות היו המפרץ פטורים מאשרת כניסה למדינה עד כה. אזרחי מדינות המערב ואזרחי רוסיה, סין ורוב מדינות אמריקה הלטינית לא מחויבים באשרת כניסה מראש, ויכולים לקבלה עם הגעתם לנמלי הכניסה לאמירויות.

כזכור, בחודש שעבר משרד התחבורה סיכם על חתימת הסכם תעופה עם איחוד האמירויות ל-28 טיסות שבועיות בקווי נתב"ג – אבו דאבי ודובאי והודיע כי הטיסות צפויות להתחיל בתוך מספר שבועות. על פי ההסכם, יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בין ערי האמירויות לנתב"ג, וכן יתאפשרו טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת. בנוסף, יתאפשרו 10 טיסות מטען שבועיות בין המדינות. 

ממשרד התחבורה נמסר כי להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה של שני הצדדים וצפוי כי טיסות ישירות בפועל יתחילו כבר בתוך מספר שבועות. עוד נמסר כי הסכם התעופה יאפשר תיירות, מסחר ועסקים בין המדינות והינו אחד הפירות הראשוניים החשובים היותר של הסכם השלום.