שעות רבות חיכו בארצות הברית לנאום של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, שהמשיך במהלך הלילה להגדיל פערים בכמה מדינות מפתח. נדמה כי גם במטה של ביידן חיכו על מנת לראות האם רשתות הטלוויזיה יכריזו עליו כמנצח, דבר שלא קרה. לבסוף, עלה ביידן לבמה בווילמינגטון, דלוור, ונשא נאום לאומה האמריקאית, בו הכריז כי הוא בדרך הנכונה לניצחון סוחף. ביידן גם הודיע כי הוא והמועמדת להיות סגניתו, הסנאטורית קמלה האריס, החלו כבר לעבוד. 

ביידן התייחס בדבריו לניסיונות של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, לעצור את ספירת הקולות ולכלל ההליכים המשפטיים שהוא ככל הנראה ינקוט בקרוב על מנת לספור מחדש את הקולות בכמה מדינות. "ההצבעה שלכם תיחשב ותיספר. לא אכפת לי כמה אנשים מנסים לעצור את זה. אני לא אתן לזה לקרות", אמר ביידן. 

הנאום של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

ביידן אומנם לא הודיע על זכייתו, אבל נשא נאום מאחד ונשיאותי: "הרוב המכריע של האמריקנים רוצה להוציא את הרשעות מהפוליטיקה. האחריות שלי היא לייצג את כל העולם. אנחנו אולי יריבים, אבל אנחנו לא אויבים. אנחנו אמריקאים. הוא אמר עוד: "מעולם לא הייתי אופטימי יותר לגבי עתידה של האומה הזו. אין שום סיבה שאנחנו לא יכולים לשלוט במאה ה-21. אנחנו רק צריכים לזכור מי אנחנו". 

כאמור, במטה של ביידן קיוו כי יהיה מדובר בנאום ניצחון. המועמד הדמוקרטי התייחס לכך ואמר: "עוד אי אפשר להכריז על זה, אבל אנחנו מנצחים. אנחנו מנצחים באריזונה, אנחנו מנצחים בנבאדה, אנחנו מנצחים בפנסילבניה. אנחנו ננצח עם רוב מוחלט. אנחנו בדרך הנכונה לזכות ביותר מ-300 אלקטורים". 

"קיבלנו את המנדט", אמר ביידן, "לטפל בקורונה, בכלכלה, בגזענות, בשינוי האקלים". סגן הנשיא לשעבר אמר כי הוא לא מחכה לתוצאות הבחירות והחל, יחד עם סגניתו המיועדת קמלה האריס, להיפגש עם מומחים בנושא משבר הקורונה. "מצב התחלואה והמשבר רק הולכים ונעשים גרועים יותר. ביום הראשון בתפקיד אנחנו נניח תוכנית לשליטה על הנגיף. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ הלילה לקראת הנאום הצפוי של ביידן, והזהיר אותו שלא להכריז על ניצחון. "לג'ו ביידן כדאי לא להכריז על ניצחון, גם אני יכול לעשות את זה", ציין טראמפ והמשיך, "ההליכים המשפטיים רק החלו". "הייתה לי הובלה גדולה במדינות האלה", התכוון טראמפ לפנסילבניה וג'ורג'יה, "אבל ככל שעברו הימים היא נעלמה באורח פלא. ההובלות האלה יחזרו עם התקדמות ההליכים המשפטיים".