החיסול בטהרן: הפרשן לענייני ערבים בחדשות 13, צביקה יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב, על חיסולו של בכיר באל-קאעידה, המיוחס לישראל. הוא העריך כי "מאחורי ההדלפה ל'ניו יורק טיימס' עומד מישהו שרוצה לסמן שהוא עשה, שהוא צריך עוד עזרה, והכיוון הוא שאיראן עומדת לחטוף עד שטראמפ יפנה את הבית הלבן".

חיסול בכיר אל-קאעידה בטהרן. צילום: רויטרס

יחזקאלי אמר ב-103FM: "אם תסתכל - אז או שזה מגיע מסביבת נתניהו או מסביבת טראמפ, או גם וגם. תראו, אם נסתכל על החיסול הזה אז זה באמת חיסול מהשורה הראשונה זה ליגה עליונה". לדבריו, המקום הוא המסר. "הרי זה שאתה מחסל מנהיג של אל-קאיעדה במדינה השיעית הגדולה ביותר שכביכול היא האויבת שלו, אתה בא ואומר חבר'ה, אני יודע כמה אתם מצליחים, יש לי מודיעין, ואנחנו באים ומחסלים אותו", הדגיש.

מדובר בחיסול פנים מול פנים, לא במטען או בבריחה. ממש כמו בסרטים.
"נכון מאוד. כמו בסרטים ובסדרות, ויותר מזה.

השאלה היא האם יש עוד דברים בדרך?
"יכול להיות שבהחלט יהיו עוד דברים. תראו, אנחנו עומדים לפני משהו גדול משני הכיוונים - האחד הוא שאם ביידן ממשיך במדיניות שלו איראן חוזרת לזירה עם יותר כסף והופכת להיות לגיטימית. יהיה בעצם גלגל הצלה לשלטון האייתולות. יש לטראמפ פחות מ-70 יום, ויש עדיין מספיק דברים שהוא יכול לעשות בכדי לפגוע בשלטון באיראן ובמשמרות המהפכה. אם יהיה משהו בסדר גודל של חיסול סולימאני, איראן תהיה חייבת להגיב, ואז ביידן ותיאוריה שלו שאומרת שצריך לחזור לשבת ולקיים את הסכם הגרעין לא יהיה רלוונטי".

יחזקאלי ציין כי "יהיה משהו שישראל וארה"ב יעשו, שיחייב את איראן לתגובה, ובכך יסנדל אותם". הוא סיכם: "שוב, אנחנו חוזרים ליכולות המודיעיניות. היכולות של מדינת ישראל יכולים להביא אותנו למבצעים שיכולים להביך את האיראנים. זה יכול להיות חיסול של בכיר או מהלך מול איראן עצמה. ככה או ככה נראה שאיראן הולכת לקבל מכה, ומכה רצינית".