לאחר שנדמה היה כי הנשיא דונלד טראמפ מודה היום (ראשון) בהפסד בבחירות, צייץ הנשיא כי "ביידן ניצח רק בעיניה של תקשורת הפייק-ניוז. אני לא מודה בשום דבר. יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת. הבחירות הללו היו מכורות". הההודעה החדשה הגיעה פחות משעתיים לאחר הודעה אחרת, בה כתב טראמפ "הוא ניצח כי הבחירות היו מכורות".

"לא נתנו לנו לפקח על ההצבעה, הקולות נספרו על ידי חברה בבעלות אנשי שמאל רדיקלי, שיש לה מוניטין רע וציוד רע שלא היו יכולים להתאים אפילו לטקסס (שם ניצחתי בהפרש גבוה)", כתב טראמפ בציוץ הראשון. את שני ציוציו של הנשיא, סימנה רשת הטוויטר כמכילים "טענה שנויה במחלוקת", כפי שסימנה מספר ציוצים אחרים שפרסם מאז ערב הבחירות.

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

כזכור, במהלך סוף השבוע הודיעו רשתות התקשורת בארצות הברית על כך שג'ו ביידן ניצח באופן רשמי בבחירות, לאחר שהסתיימה הספירה במדינת ג'ורג'יה. המנצח במדינה שנחשבה למתנדנדת ערב הבחירות, היה ג'ו ביידן, שזכה בכל 16 האלקטורים במדינה והגיע באופן סופי ל-306 אלקטורים.

במקביל, הודיעה התקשורת על נצחונו של טראמפ במדינת צפון קרוליינה. התוצאה הסופית בעקבות ההכרזות האחרונות היא 306 אלקטורים לביידן, לעומת 232 אלקטורים לטראמפ. התוצאה הזו זהה לתוצאות בבחירות ב-2016, אז זכה טראמפ ב-306 אלקטורים, בעוד הילארי קלינטון יריבתו זכתה ב-232 אלקטורים בלבד.

העיכוב הגדול בהכרזת המנצח בבחירות לנשיאות נבע מכך שבשתי המדינות עלו חששות לאי סדרים בקלפיות ובספירת הקולות. בג'ורג'יה אף נערכה ספירה חוזרת באופן ידני, זאת לאחר שההפרש בין שני המועמדים בספירה הראשונה היה צמוד למדי.