ארצות הברית הודיעה הערב (שלישי) כי תצמצם את כוחותיה באפגניסטן מכ-4,500 חיילים לכ-2,500, זאת לפני שהנשיא דונלד טראמפ יעזוב את התפקיד. בהודעת הפנטגון נמסר עוד כי "הכוחות בעיראק יצומצמו גם הם - 500 חיילים יעזבו את עיראק, שם יישארו כ-2,500 חיילים מכוחות ארצות הברית". ביקורת רבה נשמעה על הנסיגה מאפגניסטן, שכן הדבר, שלדברי גורמים אחרים, יערער את הביטחון השברירי באזור, ויפגע בשיחות השלום בין הממשל האפגני לבין הטאליבן

בתוך כך, מספר קטיושות שוגרו לעבר השגרירות האמריקאית בבגדד. גורם בפנטגון אמר כי הן שוגרו ע"י גורמים פרו איראנים.

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

השיחות החלו בספטמבר השנה, במטרה לשים סוף לכ-20 שנות מלחמה, שגבתה את חייהם של אלפי בני אדם. השיחות נערכות בנוכחתו של מזכיר המדינה האמריקאי ושר החוץ, מייק פומפאו, שאמר בפתח השיחות כי "התהליך ידרוש עבודה קשה והקרבה, אך על ידי דיונים ניתן יהיה להגיע לשלום. זה פעולה שמיועדת גם לדורות הבאים". 

בהמשך השיחות, אמר פומפאו כי "השלום יוכל להפסיק את האלימות במדינה. אנחנו מאמינים כי שמירה והגנה על זכיותם של האזרחים היא הדרך הטובה ביותר עבורכם לשבור את מעגל האלימות. ארה"ב ואני מעודדים את הצעדים ההיסטוריים". 

כזכור, נציגי ארצות הברית וטליבאן חתמו בתחילת השנה על הסכם להפסקת אש, לפיו הכוחות האמריקאים ייסוגו מאפגניסטן לאחר 18 שנים של סכסוך, והמלחמה בין הצדדים תגיע לסיומה. על פי ההסכם, המעצמה האמריקאית תסיג את כוחותיה מהמדינה תוך 14 חודשים. במסגרת העסקה הסכימו הצדדים לא לאפשר לאל-קאעידה או לכל קבוצה קיצונית אחרת לפעול באזורים בהם הם שולטים.